دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

برای یافتن متخصص سئو مناسب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

فرقی نمی کند کسب و کار اینترنتی شما چقدر بزرگ یا چقدر کوچک باشد، اما اگر می خواهید ترافیک بازار هدف خود را توسط موتورهای جستجوگر به وبسایت خود هدایت کنید، یا باید در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت یک متخصص باشید.

فرقی نمی کند کسب و کار اینترنتی شما چقدر بزرگ یا چقدر کوچک باشد، اما اگر می خواهید ترافیک بازار هدف خود را توسط موتورهای جستجوگر به وبسایت خود هدایت کنید، یا باید در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت یک متخصص باشید و یا یک متخصص قابل اعتماد بیابید و سئوی سایت خود را به وی بسپارید. بتید به این نکته توجه داشته باشید سایت های بزرگ مثل پارس فوتبال تعداد بالایی متخصص سئو دارند تا توانسته اند به چنین جایگاهی دست یابند اما از کجا بدانیم این خدمات را با بالاترین کیفیت و به اصولی میتوانید دریافت کنید ، با داشتن یک مشاور حرفه ای با سابقه زیاد می توان با سپردن این پروسه سنگین و زمان بر به وی با خیال راحت برای دیده شدن در نتایج جستجو امیدوار باشیم.

متخصصین برتر Moz، همیشه توصیه های خوبی برای یافتن بهترین متخصص سئو برای ما دارند، برخی از آنها را با هم مرور می کنیم:

1. سالها تجربه سئو

هرکسی می تواند یک شرکت راه بیاندازد و اسم خودش را بگذارد متخصص سئو، اما بدین معی نیست که کاملا به این علم اشراف داشته باشد. صدها فاکتور ریز و درشت در سئو وجود دارد که نیازمند سالها تجربه و آزمون و خطا برای درک تک تک آنها هستیم.

هم چنین هر وبسایت و کسب و کار اینترنتی به استراتژی منحصر به فردی برای موفقیت در بهینه سازی احتیاج دارد بنابراین شما نیازمند یک متخصص کاربلد هستید که با اندازه گیری درصد سئو سایت شما را به موفقیت برساند  و یک متخصص سئو حرفه ای با تجربه می تواند با بررسی مدل کسب و کار ما متوجه شود که دقیقا به چه برنامه ای برای جذب کاربران از موتورهای جستجو احتیاج خواهیم داشت.

2. تسلط کامل بر هر سه مرحله اصلی سئو سایت:بهینه سازی سایت ( (search engine optimizationشامل سه بخش اصلی می شود:

1. سئو تکنیکال

ساختار سایت که تعیین می کند دسترسی کاربران و موتورهای جستجو و مسیریابی آنها تا چه حد راحت انجام می شود. تاثیر زیادی بر سرعت ایندکس مطالب شما نیز خواهد داشت.

2. سئو داخلی On-Page Optimization

استفاده صحیح از کلمات کلیدی، تگ های Html و لینک سازی داخلی برای بهبود ترافیک جستجو

3. سئو خارجی Off-page optimization

لینک سازی خارجی و تدوین استراتژی رپورتاژ آگهی و بک لینک ها

شما هرگز یک متخصص سئو تک بعدی نیاز ندارید، بلکه کسی را می خواهید که به تمام جنبه های سئو اشراف داشته باشد اگر علاقه دارید به بزرگی سایت هایی مثل دیجی کالا برسید باید تمام نکات ذکر شده را به بهترین شکل انجام دهید تا به چنین موفقیتی دست یابید و حتی با اصول طراحی سایت آشنا بوده تا بتواند ساختارسایت شما را بهتر درک کند.

4. نمونه کارهای اثبات شده و موفق

یک وبلاگ سئو قدرتمند و معرفی صدها تاکتیک بهینه سازی سایت را هر کسی می تواند داشته باشد، اما شما برای برون سپاری پروژه خود باید به مشتریان و پروژه های موفق شرکت یا متخصص سئو نگاهی بیاندازید و درباره ادعاهای موفقیت آنها نیز تحقیق کنید.

5. بازاریابی محتوا را بشناسد

وقتی که مباحث فنی را کنار بگذاریم، سئو دقیقا مانند مارکتینگ سنتی خواهد بود. شما کاربر را به داخل سایت هدایت می کنید اما تا محتوایی جذاب نداشته باشید ممکن نیست که بتوانید به هدف اصلی خود برسید. در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی این اصل بسیار کارآمد است چرا که محتوای شما باید مانند فروشنده ای حرفه ای به معرفی محصول یا خدمات شما بپردازند و اعتماد مشتری را جلب کند.

6. نرخ تبدیل سایت را افزایش دهد

به نظر شما هدف ما از سئو سایت تنها بدست آوردن رتبه های برتر و یا ترافیک است؟ مسلما خیر. هیچ چیز مهم تر از بالا رفتن نرخ تبدیل کاربر به مشتری نیست. متخصص شما باید بتواند کاربران شما را به مشتری شما تبدیل کند.

7. قابلیت تطبیق با دیگر افراد تیم شما

کسی که به عنوان متخصص سئو سایت شما وارد می شود با دیگر اعضای تیم شما در ارتباط خواهد بود، متخصصین گرافیک، مارکتینگ، فروش، پشتیبانی و ... پس ضروری خواهد بود که بتواند ارتباط خوبی با دیگر اعضای گروه برقرار کند. یکی از اصولی که شرکت های بزرگ مانند سنجش برای استخدام متخصصین خود در نظر دارد همین اصل است چرا که معنقد هستند تیم همواره از شخص مهم تر است .شخصیت، اجتماعی بودن و درستی کارشناس سئو شما برای همکاری بهتر با تیم ضرورت خواهد داشت.

8. کنجکاوی

الگوریتم های جستجوی گوگل دائما در حال تغییر هستند و یک متخصص برای جلو رفتن با این تغییرات باید همواره در حال کسب علم بیشتر و تطابق با این تغییرات باشد. در حالیکه دانش، لازمه شروع کار است، فاکتور کنجکاوی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار خواهد بود. یک کارشناس سئو مناسب می داند که چطور هر صفحه را برای خزنده های گوگل بهینه کند اما یک کارشناس عالی حتی می داند که این خزنده ها دقیقا چگونه کار می کنند. این راه موفقیت اغلب سایت های بزرگ مثل ایسنا است ذهنی تشنه برای دانش بیشتر همواره نیازی اصلی برای جلو رفتن با تغییرات موتورهای جستجو است.

حتما قبل از استخدام کارشناس سئو این سوالات را از خود بپرسید:

آیا می خواهید شهرت و دیده شدن وبسایت شما افزایش یابد؟
آیا می خواهید کاربران در صفحه اول نتایج جستجو شما را ببینند؟
آیا برای تولید محتوای ارزشمند به کمک احتیاج خواهید داشت؟
آیا برای یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کار خود به کمک احتیاج دارید؟
آیا می خواهید متخصصین سئو لینک سازی داخلی و خارجی شما را انجام دهند؟
آیا به بازاریابی در شبکه های اجتماعی احتیاج دارید؟
هدف نهایی شما چیست؟ آیا دقیقا می دانید به دنبال چه چیزی هستید؟ آیا قادر به توصیف نیازهایتان هستید؟

انتشار تصاویری از پتنت هدست واقعیت افزوده اپل

یکی از افشاگران دنیای فناوری به نام «Brian Roemmele» تصاویری از پتنت هدست واقعیت افزوده اپل منتشر کرده که بلندپروازی های اپل را در ساخت یک هدست غیرمعمول نشان می دهند.

اپل پتنت مذکور را ماه مارس 2019 در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) ثبت کرده بود. کمپانی کوپرتینویی وسیله ای به نام «Display Device» را به ثبت رسانده بود که در توضیحات آن عبارت «هدست واقعیت افزوده» نوشته شده است.

اپل در فایل ثبت اختراع در مورد واقعیت افزوده، مزیت ها و فواید آن برای کاربران و همچنین موارد استفاده آن در اپلیکیشن ها توضیحاتی ارائه کرده است. اما این شرکت نمی خواهد در مسیر سنتی ساخت هدست VR قدم بردارد:

«هدست های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) کنونی، از مشکل عدم تطابق با چشمان کاربران رنج می برند و منجر به خستگی چشم ها، سردرد و سرگیجه می شوند.»

اپل به دنبال ساخت هدستی است که کاربر را خسته نمی کند. احتمالاً به همین دلیل هم تاکنون چنین محصولی را از این شرکت ندیده ایم. در حالیکه بعضی از شرکت ها دو یا حتی سومین نسل از هدست های واقعیت مجازی خود را به بازار عرضه کرده اند، این شرکت هنوز چنین محصولی را تولید نکرده است.

معلوم نیست اپل هدست واقعیت افزوده را تولید خواهد کرد یا نه. اما با توجه به اسناد منتشر شده می توان به جدیت اپل در ساخت این محصول پی برد. چند روز پیش نسخه بتای iOS 13 تایید کرد که اپل مشغول ساخت هدست واقعیت افزوده است.

اواسط شهریور ماه نیز خبری منتشر شد که از اشاره به یک هدست واقعیت افزوده با اسم رمز گارتا (Garta) در فایل Readme بیلد iOS 13 خبر می داد.

منبع : https://www.slashgear.com/apples-latest-work-on-ar-glasses-19592247/

رویداد مشترک فورتنایت و بتمن معرفی شد – به گاتهام خوش آمدید

بعد از آپدیت v10.30 امروز صبح بازی فورتنایت طرفداران فایل‌هایی در آن پیدا کردند که اشاره به رویداد مشترک فورتنایت و بتمن دارد.

21 سپتامبر روز بتمن است و طرفداران از همه جای دنیا روز شوالیه تاریک را همراه با بازیکنان فورتنایت جشن خواهند گرفت. آخرین فیلم جوکر نیز در تاریخ 4 اکتبر اکران خواهد شد تا دنیا مدتی درگیر گاتهام باشد.

در کنار لباس بتمن دو عدد از سلاح‌های بتمن هم نیز در دسترس قرار می‌گیرد: Explosive Batarang که به دیوار می‌چسبد و هنگامی که دشمن به آن نزدیک می‌شود منفجر می‌شود و Grapnel Gun که به شما اجازه می‌دهد خود را به هدف خود خیلی سریع نزدیک کنید.

منطقه Tilted Town به شهر گاتهام تبدیل خواهد شد و چالش‌هایی نیز برای بازیکنان خواهد بود مانند روشن کردن Bat Signal و جوکر.

صدمه زدن به دشمنان با استفاده از Explosive Batarang
روشن کردن تعدادی از Bat Signalها در اطراف نقشه
استفاده از Grapnel Gun در چند مسابقه مختلف
خاموش کردن تانک‌های گاز جوکر در اطراف نقشه
صدمه زدن به دشمن در کمتر از 30 ثانیه با استفاده از Grapnel Gun
البته هنوز مشخص نیست که رویداد مشترک فورتنایت و بتمن در چه زمانی آغاز می‌شود اما محتمل‌ترین گزینه به نظر روز شنبه 21 سپتامبر است.

منبع : https://www.vg247.com/2019/09/18/fortnite-batman-welcome-to-gotham-cross-over-coming-soon/

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟ ( قسمت دوم )

در مقاله پیش رو به ذکر و تعریف دیگر موارد موثر در زمینه بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت.پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

سئو همان بخش مورد علاقه تمامی صاحبان وب و صاحبان مشاغل است.

حتما شما نیز می دانید که یکی از مهمترین معیارها برای به دست آوردن رتبه بالاتر در گوگل، افزایش سئو سایت است.

بخش بزرگی از ورودی وب سایت شما (یعنی تعداد کاربرانی که وارد وب سایت شما می‌شوند) از طرف گوگل است.

اگر بخواهیم یک عدد تقریبی بگوییم، حداقل 50 الی 70 درصد ورودی اکثر وب سایت‌ها از موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل در ایران) است، پس این نیست که تمامی صاحبان مشاغل خواستار سئو سایت بالا برای وب سایت خود هستند.

همانطور که می‌دانید بر هیچ کس پوشیده نیست که سئو سایت بالا باعث می شود تا سایت شما در صفحه اول و یا لینک های بالای گوگل قرار بگیرند و همین امر باعث جذب مشتری برای شما می شود پس برای اطلاع بیشتر این موضوع جذاب در جهت افزایش رنک سایت به مقالات سئو سایت چیست و عوامل موثر در سئو سایت و ابزارها و منابع سئو مراجعه کنید.

بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 Digital-Marketing-Campaign-5.jpg

قبل از توضیح بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ، برای درک بهتر این آیتم پیشنهاد می کنیم ابتدا به مقاله پیشرفت محتوا در سئو 2019 توجه فرمایید .

بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد.

به واسطه این رویه می‌توانید یک مخاطب از پیش تعریف شده را جذب و او را کنار خود حفظ کنید.

در مرحله بعد فرآیند بازاریابی محتوایی، لازم است که فرد جذب و حفظ شده را به واسطه راهکارهایی به یک مشتری سودآور تبدیل کنید.

همیشه باید در نظر داشته باشید که بازاریابی محتوا یک فرآیند بلند مدت است.

در واقع بازاریابی محتوا همان هنر برقراری ارتباط با مشتری‌های بالفعل و بالقوه است.

شما به واسطه این شیوه مشتریان خود را آموزش می‌دهید و بدون جلسه معرفی محصولات و خدمات جدید خود ، آنها را به سوی خود حرکت می‌دهید.

اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید و کاربردی مرتبط با نیاز مخاطبانتان سبب می‌شود که سرعت تبدیل شدن یک مشتری عادی به یک خریدار وفادار ، افزایش یابد و دیگر این که آن ها برای محصولات جدیدتان به شما مراجعه کنند ؛ تا دیگر نیازی نباشد هر بار که محصول جدیدی عرضه می‌کنید ، مجبور شوید که مستقیما به آنها اطلاع‌رسانی کنید.

بازاریابی محتوا ، توسط کمپانی‌های بزرگی چون مایکروسافت ، سیسیکو و P&G مورد استفاده قرار می‌گیرد و بی‌شک برای آن ها نیز مفید بوده که همواره سعی بر گسترده کردن رسانه‌های خود داشته اند.

کسب‌وکارهای نوپا هم می‌توانند با هزینه‌ای کم ، سراغ این روش مفید بروند و کسب‌وکار خود را به واسطه انتشار گسترده محتواهای مفید رشد دهند.

همواره حواستان باشد که بازاریابی محتوا ، بدون محتوای باکیفیت امکان پذیر نیست!

تاثیر کیفیت محتوا بر مشتریان و روش های بازاریابی

اصلا مهم نیست که با کدام روش به بازاریابی کسب‌وکار خود می‌پردازید ؛ زیرا تولید محتوا بخشی از فرآیند بازاریابی درونی (Inbound Marketing) کسب‌وکار شما را شکل می‌دهد و لازم است روی کیفیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بازاریابی شبکه اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟....


برای مطالعه کامل این مطلب کلیدی حتما روی لینک زیر کلیک کنید..

https://webdaran.com/what-is-digital-marketing-2/

گوگل ۲۳ مهر به‌صورت رسمی پیکسل 4 را معرفی می‌کند

گوگل ۲۳ مهر طی مراسمی، پیکسل ۴، لپ‌تاپ پیکسل‌بوک ۲ و چند اسپیکر هوشمند را معرفی خواهد کرد.

گوگل دعوت‌نامه‌های مراسمی را ارسال کرد که ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) در نیویورک برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که این شرکت در مراسم پیش‌رو به‌صورت رسمی گوشی‌های هوشمند پیکسل ۴، پیکسل ۴ ایکس‌ال و چند محصول دیگر از جمله پیکسل‌بوک ۲ و تعدادی اسپیکر هوشمند گوگل‌هوم را معرفی کند. در متن دعوت‌نامه‌ی گوگل چنین آمده است:

برای دیدن تعدادی محصول ساخت گوگل بیایید.

گوگل امسال طی حرکتی عجیب، ماه‌ها پیش از معرفی پیکسل ۴، وجود چنین گوشی هوشمندی را تأیید کرد. شرکت مستقر در مانتین‌ویو همچنین اعلام کرد که پیکسل ۴ از یک سیستم‌ تشخیص چهره مشابه فیس‌آیدی بهره خواهد برد. گوشی هوشمند جدید گوگل از ژست‌های حرکتی مبتنی بر فناوری Project Soli نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اگرچه حدود یک ماه تا معرفی رسمی پیکسل ۴ باقی است، به‌لطف انتشار تصاویر و ویدیوهای متعدد، هم‌اکنون تا حدود زیادی با زبان طراحی و ویژگی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال آشنایی داریم. خوشبختانه گوگل در کنار گوشی‌های هوشمند نه‌چندان ناشناخته‌ی خود، از تعدادی محصول دیگر از جمله جایگزینی برای لپ‌تاپ پیکسل‌بوک معرفی‌شده در سال ۲۰۱۷ پرده برخواهد داشت. پس از معرفی تبلت ناموفق پیکسل اسلیت که در نهایت به کنار گذاشته‌شدن برنامه‌ی تولید تبلت‌هایی با برند گوگل انجامید، باید دید که سرنوشت پیکسل‌بوک ۲ چه خواهد بود.

منبع : https://www.theverge.com/2019/9/16/20868670/google-pixel-4-event-date-time-october-15-announcement