دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

متن لورم ایپسوم در طراحی سایت چیست و چه معنایی دارد؟

به احتمال زیاد متن لورم ایپسوم را مخصوصا در وب سایت‌های تازه تاسیس تا امروز چند مرتبه دیده‌اید. اما کاربرد متن Lorem Ipsum چیست و چرا در طراحی سایت از آن استفاده می‌شود؟

متن لورم ایپسوم بیشتر در قالب‌های تازه طراحی شده برای وردپرس یا هر الگویی که به عنوان شمایی از یک وب سایت در آینده طراحی شده است، دیده می‌شود. با خواندن متن لورم ایپسوم متوجه بی‌ربط بودن آن خواهید شد، اما همچنان به صورت گسترده در سرتاسر وب فارسی یا انگلیسی دیده می‌شود.
متن لورم ایپسوم چیست؟
لورم ایپسوم نام یک نوع متن متداول نگهدارنده فضا در صفحات وب است. از آن با عنوان متن ساختگی یا متن پرکننده نیز یاد می‌کنند. از طریق کپی – پیست کردن متن لورم ایپسوم، فضایی مشخص در گوشه‌ای از یک صفحه وب را پر می‌کنیم، بدون این که مطلبی ارزشمند یا حتی معنادار در آنجا نوشته باشیم. در گذشته از این نوع از متن ها در سایتی مانند آپارات استفاده می شد. با خواندن متن لورم ایپسوم خیلی زود متوجه مهمل بودن آن خواهید شد، اما در هر صورت، ایده‌ای از ظاهر نهایی وب سایت بعد از پر شدن آن با محتواهای واقعی، به کاربر می‌دهد.

چرا از متن لورم ایپسوم استفاده می‌شود؟
سوال اینجاست که چرا در تعرفه سئو سایت باید به جای نوشتن چند پاراگراف به زبان فارسی، انگلیسی یا هر زبان دیگر به منظور پر کردن قسمتی از یک صفحه وب، که زمان زیادی نیز نخواهد برد، استفاده از یک متن تماما پوچ و بی‌معنی را ترجیح بدهد؟ می‌توان برای کردن گوشه‌ای از یک وب سایت، بخشی از کتاب یک نویسنده معروف را کپی – پیست کرد!

دلیل اصلی استفاده از این نوع متن بیهوده، جلوگیری از تمرکز کاربران روی متن به جای عناصر گرافیکی و ظاهری است. وقتی یک طراح، یک وب سایت طراحی کرده و در اولین قدم، منتظر دریافت فیدبک از آن است، دوست ندارد کاربران روی متون متمرکز شوند، چرا که هدف اصلی، پی بردن به میزان جذابیت ظاهر وب سایت (و نه محتوای آن) است.

از طرفی دیگر، متن لورم ایپسوم شباهت زیادی به ساختار یک متن واقعی دارد. برای سایت هایی مانند دیجی کالا نوشتن این نوع از متن ها بسیار اهمیت دارد. کپی – پیست کردن تعدادی کلمه از وب به صورت تصادفی، به توزیعی ناهمگون از کلمات در سرتاسر صفحه وب منجر خواهد شد. با استفاده از متن ساختگی لورم ایپسوم می‌توان به خاطر یکپارچگی متن، به خوبی روی ویژگی‌های ظاهری متن همچون فونت، سایز و رنگ آن تمرکز کرد.

متن ساختگی لورم ایپسوم از کجا آمد؟
اگرچه این متن یاوه به نظر رسیده و تصور می‌شود فردی، آن را با بستن چشم خود همینطور از ابتدا تا انتها تایپ کرده است، اما ریشه‌ای در متون لاتین دارد. سیسرو (Cicero)، فیلسوفی که حدود 50 سال قبل از میلادی مسیح (2 هزار سال پیش) زندگی می‌کرد، در اثر خود با نام “De finibus bonorum et malorum” (در انتهای خوب و بد) چنین متنی آورده بود. در این کتاب وی به بررسی موضوعات مربوط به اخلاق پرداخته می‌شود. متن ساختگی لورم ایپسوم از قسمت‌های 1.10.32 و 1.10.33 این اثر استخراج شده است.

البته متن ساختگی که امروز، در طراحی وب سایت‌های انگلیسی مانند اینستاگرام استفاده می‌شود، تماما لاتین نیست. در مقایسه با اثر سیسرو، متن لورم ایپسوم امروز کاملا یاوه‌گویی محسوب می‌شود! افزوده و حذف شدن یک سری کلمات از نوشته‌ اولیه استخراج شده از کتاب «در انتهای خوب و بد» سیسرو سبب شده متن ساختگی لورم ایپسوم تفاوت‌های زیادی با آن داشته باشد. دکتر ریچارد مک‌لینتیک (Richard McClintock) حین جستجو برای یافتن معنی کلمه لاتین نادر “Consectetur” در کتاب‌های ادبیات کلاسیک، به منبع متن دست پیدا کرد.

معنی لورم ایپسوم چیست؟

طبق بررسی ما، با ترجمه Lorem Ipsum به معنی روشنی در زبان انگلیسی نمی‌رسیم. از آنجایی که این دو کلمه، عینا در متن ساختگی فارسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، هیچ معنا و مفهوم خاصی در زبان ما ندارند.  باید توجه داشت در طراحی سایت برای اخبار به استفاده درست کلمات توجه کنید .از آنجایی که متن لورم ایپسوم استاندارد، ورژنی جدا شده از یک اثر هنری است، نمی‌توان به طور دقیق آن را ترجمه کرد.

چگونه متن لورم ایپسوم را تولید کرد؟
وب سایت‌های مختلفی به این منظور وجود دارند. برای داشتن متن لورم ایپسوم فارسی، کافی است این عبارت را در گوگل جستجو کرده و وارد یکی از وب سایت‌های معرفی شده شوید. به طور مثال می توانید متون موجود در سایت های بزرگ مانند ورزش 3 را مشاهده کنید. در ابزارهای آنلاین تولیدکننده متن لورم ایپسوم، بسته به این که در پی تولید محتوایی (بیهوده) برای چه میزان فضا در یک صفحه وب هستید، گزینه‌های مختلفی مقابلتان قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه می‌توانید به اندازه یک تعداد پاراگراف، جمله یا کلمه استاندارد، متنی ساختگی تولید کنید.

مشخصات کلیدی تلویزیون‌های 8K منتشر شد

انجمن 8K یا همان 8K Association که متشکل از شرکت‌های بزرگی نظیر سامسونگ الکترونیکس، سامسونگ دیسپلی، پاناسونیک، اینتل، هایسنس و TCL می‌شود مشخصات عملکردی تلویزیون های 8K را منتشر کرده است.

این انجمن جزئیات مذکور را برای آگاهی بیشتر مشتریان از ویژگی‌های HDR، عملکرد رنگی و... منتشر کرده تا افراد در هنگام خرید محصولاتی که با برچسب 8K علامتگذاری شده‌اند از مشخصات آن‌ها آگاهی داشته باشند. این موارد در ادامه آورده شده است:

رزولوشن 4320×7680 پیکسل

نرخ فریم ورودی 24، 30 و 60 فریم بر ثانیه

درخشندگی نمایشگر: بیش از 600 نیت (حداکثر روشنایی)

کدک: HEVC

رابط: HDMI 2.1

 

موارد فوق در واقع لیست مشخصاتی است که به صورت عمومی منتشر شده و جزئیاتی که در اختیار اعضای انجمن قرار گرفته شامل پارامترهای ورودی 8K (عمق رنگ، نرخ فریم، نمونه‌برداری کروما)، عملکرد نمایشگر (رزولوشن، حداکثر روشنایی، سطح سیاه، فضای رنگی، سفید مرجع) و رابط و فرمت‌های مدیا (رنج دینامیکی بالا، کدک) می‌شود.

به هر حال باید عملکرد این تلویزیون‌ها را در دنیای واقعی دید و اعداد و ارقام نمی‌توانند به عنوان انگیزه خرید برای مشتریان عمومی کاربرد چندانی داشته باشند. اما با این وجود، چنین جزئیاتی در آینده به فراگیرتر شدن استفاده از این تلویزیون‌ها کمک خواهند کرد.

منبع : https://www.engadget.com/2019/08/31/8k-association-performance-specs/


کفش هوشمند نایکی Adapt Huarache شما را از بستن بند خلاص می‌کند

نایکی جدیدترین کفش هوشمند خود به نام نایکی Adapt Huarache را رونمایی کرد. این کفش قابلیت باز و بسته کردن بند کفش را داشته و می توان از طریق سیری آن را کنترل کرد.

کاربر می تواند با نصب برنامه Nike Adapt از طریق اپل واچ یا آیفون بند کفش Adapt Huarache را بدون دخالت دست باز و بسته کند.

نایکی می گوید این کفش همانند مدل هوراچی (Huarache) سال 1991 از لاستیک مصنوعی نئوپرن و اسکلت خارجی بهره مند است، با این تفاوت که در مدل جدید دو چراغ LED با قابلیت تغییر رنگ به زیر هر جفت اضافه شده. رنگ آمیزی چراغ ها با توجه به پاها و فعالیت ها قابل تغییر دادن است.

کاربران می توانند به کمک Siri Shortcuts دستوراتی که بیشتر استفاده می شوند را در دسترس قرار دهند. برای این منظور می توان دستورات باز کردن و بستن بندها و یا تعویض چراغ را دم دست قرار داد.

کفش نایکی Adapt Huarache از تاریخ 13 سپتامبر (22 شهریور) در اپلیکیشن SNKRS و در بعضی فروشگاه ها عرضه خواهد شد. سازنده هنوز قیمت این محصول را اعلام نکرده ولی به نظر نمی رسد قیمت چندان بالایی داشته باشد چون کفش Adapt BB که اوایل سال جاری میلادی به بازار عرضه شد تنها 350 دلار قیمت داشت.

جالب است بدانید کفش Adapt BB مدت کوتاهی پس از عرضه به دلیل به روز رسانی اندروید به مشکل خورد به طوری که کاربر نمی توانست بند آن را باز و بسته کند.

منبع : https://www.theverge.com/2019/8/29/20838492/nike-adapt-huaraches-apple-watch-siri-iphone

CTR چیست و چه تاثیری بر سئو دارد

یکی از مواردی که در سال 2019 در الگوریتم امتیاز دهی گوگل برای سئو سایت تاثیر به سزایی دارد ، نرخ کلیک یا CTR است ، در این مقاله قصد داریم بفهمیم CTR چیست و همچنین راه های افزایش نرخ کلیک سایت را با هم بررسی کنیم.

مقدمه ای بر اینکه CTR چیست ؟

CTR چیست؟ CTR مخفف کلمه click through rate و به معنی نرخ کلیک می باشد ، و به نسبت میزان مشاهده در نتایج جستجوی گوگل (impression) به تعداد کلیک روی سایت شما CTR می گویند.Impression چیست؟ Impression سایت ، تعداد دفعات دیده شدن سایت شما در نتایج جستجوی گوگل است ، بیشترین میزان Impression مربوط به سایت هایی است که در نتایج جستجو در صفحه اول قرار دارند و فرقی هم ندارد که در لینک اول باشند یا لینک آخر ، وقتی یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می کند ، Impression برای تمامی سایت هایی که در صفحه هستند ثبت می شود ، حالا اگر کاربر به صفحه دوم نتایج جستجو برود باز هم Impression برای تمامی سایت های صفحه دوم ثبت می شود ، حتی اگر یک سایت در قسمت نمایش تصاویر هم باشد ، باز هم Impression برای آن سایت ثبت می شود.

نرخ کلیک سایت برای هر کلمه یا هر صفحه متفاوت است ، برای مثال ممکن است نرخ کلیک دو کلمه که به یک صفحه اشاره می کنند ، با هم متفاوت باشد ، متوسط میزان CTR کلماتی که به یک صفحه از سایت اشاره می کنند ، CTR آن صفحه را نشان می دهد.

اهمیت CTR

 

بیشترین میزان CTR مربوط به لینک اول نتایج جستجو است ، طبق آخرین و جدیدترین آمار جهانی ، لینک یک نتایج جستجو به طور متوسط نزدیک به 32 درصد CTR را کسب می کند ، البته این این میزان نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است و دلیل آن هم می تواند اضافه شدن برخی از قابلیت ها مثل rich snippet ، نمایش اخبار ، نقشه راه گوگل و … باشد ، البته به همه این ها باید تبلیغات گوگل را هم اضافه کرد که خود تاثیر زیادی روی CTR لینک اول دارد ، لازم به ذکر است با توجه به همه این موارد ، هنوز هم CTR لینک اول به اندازه CTR رتبه های 2 تا 5 نتایج جستجو است و این اهمیت قرار داشتن در رتبه یک نتایج جستجو را نشان می دهد.

البته 32 درصد که به آن اشاره کردیم مربوط به CTR کسب شده از طریق جستجو با دسکتاپ است و این میزان CTR برای موبایل ، نزدیک به 24 درصد است ، همچنین این آمار متوسط نرخ CTR است و در بعضی موارد ممکن است CTR رتبه یک گوگل بیشتر از 80 درصد باشد و همچنین در بعضی موارد ممکن است کمتر از 20 درصد باشد.

چگونه CTR سایت خود را افزایش دهیم؟....

برای مطالعه ادامه این مطلب و اجرای آن در سایت خود حتما روی لینک زیر کلیک کنید...

CTR چیست و چه تاثیری بر سئو دارد

تاریخ سازی قهرمانان تورنمنت دوتا 2 با کسب جایزه هنگفت 15 میلیون دلاری

تیم OG در تورنمنت The International بازی دوتا 2 موفق به کسب جایگاه نخست و دریافت جایزه 15 میلیون دلاری از مجموع جوایز 34 میلیون دلاری شد. نکته جالب توجه اینکه جایزه این مسابقه از جایزه ای که قهرمانان پرآوازه مسابقات تنیس می گیرند نیز بیشتر است.

«Rod Breslau» از مشاوران ورزش های الکترونیک در رابطه با پول زیادی که تیم پنج نفره OG برنده شده می گوید:

«سهم هر نفر از این جایزه 15 میلیون دلاری حدود 3.1 میلیون دلار می شود. این جایزه از جایزه های مسابقات قهرمانی بزرگ از جمله تنیس هم بیشتر است. مثلاً تایگر وودز توانست در مسابقات مسترز 2019 تنها 2.07 میلیون دلار برنده شود. حتی در مسابقات گرنداسلم ویمبلدون نیز بزرگانی همچون نواک جوکوویچ صربستانی از مردان و سیمونا هالپ رومانیایی از زنان هر کدام 2.9 میلیون دلار جایزه به خانه بردند.»

جوایزی که سال جاری میلادی در مسابقات مختلف به مقام نخست تعلق گرفته را با جایزه 15 میلیون دلاری تورنمنت دوتا 2 مقایسه کنید:

مقام نخست مسابقات تنیس ویمبلدون - 2.9 میلیون دلار
مقام نخست مسابقات مسترز - 2 میلیون دلار
مقام نخست مسابقات اتومبیلرانی ایندی 500 - 2.6 میلیون دلار
مقام نخست اولین جام جهانی فورتنایت - 3 میلیون دلار
حتی تیم بازنده یعنی Team Liquid نیز جایزه 4.5 میلیون دلاری برنده شد که به هر کدام از اعضای تیم چیزی در حدود 892 هزار دلار می رسد که باز هم رقم قابل توجهی است.

همچنین تیم OG اولین تیمی است که دو سال پیاپی جایگاه نخست را از آن خود می کند. علاوه بر این دستاورد، این تیم با بردن جایزه 15 میلیون دلاری کسب بزرگ ترین جایزه در تاریخ ورزش های الکترونیکی را نیز به نام خود ثبت کرد.

ممکن است تصور کنیم به علت محبوبیت بیشتر مسابقات اتومبیلرانی یا تنیس و قهرمانان پرآوازه آنها، جایزه این مسابقات هم باید بیشتر باشد ولی در عمل اینگونه نیست؛ حالا اگر گیمر بسیار حرفه ای باشید و در تورنمنتی مانند دوتا 2 به مقام نخست برسید جایزه ای به مراتب بیشتر نصیبتان می شود.

نکته جالب اینکه بازیکنان مسابقات اتومبیلرانی و تنیس باید تمرینات فیزیکی بسیار مشکلی را پشت سر گذاشته و حین مسابقات با عرق ریختن فراوان به کسب مقام نخست امیدوار باشند.

منبع : https://www.engadget.com/2019/08/25/dota-2-the-international-2019-win-sets-records/