یک سال پس از انتشار اولین گزارشها دربارهی حفرههای امنیتی گوگل و سرویس مشابه ساخت گوگل، آمازون و گوگل هنوز موفق به برطرف کردن این حفرهها نشدهاند.
هکرها میتوانند الکسا و دستیار صوتی هوشمند گوگل را به ابزارهایی برای استراق سمع از کاربران تبدیل کنند یا از طریق نفوذ به آنها، بدون اینکه کاربر متوجه شود، اطلاعات مهم و شخصی او را از خودش دریافت کنند.
این موضوع، مسئلهای تازه نیست. آوریل ۲۰۱۸ بررسیهای موسسهی تحقیقات امنیت شبکهی چکمارکس حفرههای امنیتی مشابهی را روی الکسا شناسایی کرد. این موسسه ماه مه همان سال حفرهای مشابه روی دستیار صوتی گوگل و چند ماه بعد موردی تکراری روی الکسا شناسایی کرد. هرچند آمازون و گوگل ظاهرا این حفرهها را برطرف کردند اما هربار، روشهایی جدیدی برای عبور از لایههای امنیتی آنها کشف شد.
آخرین مورد از این روشهای جدید، توسط لوییس فریش و فابین برونلین، دو محقق موسسهی تحقیقات امنیت شبکهی SRlabs کشف شده است. نتایج تحقیقات این دو محقق که در اختیار خبرگزاری ZDent قرار گرفته، نشان میدهد بکاندهایی که گوگل و آمازون برای شخصیسازی دستیار صوتی گوگل و الکسا در اختیار توسعهدهندگان قرار میدهد، مسیر اصلی برای انجام فیشینگ یا استراق سمع است.
این بکاندها دسترسی توسعهدهندگان به توابع موردنیازشان برای شخصیسازی نحوهی پاسخ دستیار صوتی به فرامین را فراهم میکنند. محققان موسسهی SRIabs کشف کردهاند که با درج کارکتر «�. » (U+D801, dot, space) در بخشهای مختلفی از بکاند یک اپلیکیشن عادی الکسا یا دستیار صوتی گوگل میتوان در زمان فعال بودن این دستیار صوتی، آن را وادار کرد مدت زمان زیادی، واکنشی نشان ندهد.
روش کار هکرها به این صورت است که ابتدا کاری میکنند کاربر فکر کند یکی از اپلیکیشنها مشکلی دارد، بعد از آن «�. » را وارد بکاند کنند و باعث شوند دستیار صوتی درحالی که کار میکند، پاسخی به فرمانها ندهد و بعد از چند دقیقه یک پیغام فیشینگ برای کاربر ارسال کنند. در این شرایط کاربر تصور نمیکند که پیغام فیشینگ ارتباطی با اپلیکیشن قبلی داشته باشد.
تیم تحقیقاتی موسسهی STLabs اعلام کرده، حدود یک سال پیش این حفرههای امنیتی را به شرکتهای سازندهی این دستیارها گزارش داده اما آنها هنوز موفق نشدهاند مشکل را برطرف کنند.
آمازون به درخواست ZDnet برای اظهار نظر در اینباره پاسخی نداده است.
یک سخنگوی گوگل دربارهی این مسئله اعلام کرد:
تمام فعالیتهایی که در گوگل انجام میشوند، باید از سیاستهای توسعهدهندگان ما پیروی کنند و ما تضمین میکنیم مقابل هر فعالیتی که این سیاستها را نقض کنند خواهیم ایستاد. ما گزارشهای دریافتی در اینباره را بررسی و موارد ناقض قوانین را حذف کردیم. گوگل مکانیزمهایی برای جلوگیری از تکرار این اتفاقها در آینده ایجاد کرده است.
گوگل همچنین اعلام کرده، دستیار صوتی گوگل هرگز از کاربران خود رمز عبوری درخواست نخواهد کرد و بخش امنیتی این شرکت در حال بررسی اپلیکیشنهای تولیدشده توسط شرکتهای دیگر است.
گوگل هفته گذشته در کانون توجهات بود و جدیدترین گوشی های پرچمدار خود یعنی سری پیکسل 4 را در طی رویدادی اختصاصی رونمایی کرد. برای اولین بار در سری پیکسل، اسکنر اثر انگشت از گوشی های جدید گوگل حذف شده و سیستم تشخیص چهره جای آن را گرفته است. البته همان طور که می شد انتظار داشت، این سیستم به اندازه اسکنر اثر انگشت کم نقص نیست و در همین چند روزی که از عرضه پیکسل های جدید گذشته، ایرادهایی در آن مشاهده شده است.
در واقع، با فاصله اندکی از عرضه پیکسل 4، اولین کاربرانی که این گوشی را خریداری کرده بودند، گزارش دادند که سیستم تشخیص چهره حتی در زمانی که چشم آنها بسته است، قفل گوشی را باز می کند! و این مسئله قاعدتاً می تواند امنیت گوشی را دچار تردید کند.
حال، گوگل با انتشار بیانیهای رسمی ادعا کرده که یک پچ نرم افزاری برای این مشکل تدارک دیده و به زودی عرضه خواهد کرد. البته در این بیانیه به هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه پچ اشاره نشده است. علاوه بر این، گوگل در این بیانیه به تعریف و تمجید از سیستم تشخیص چهره پیکسل 4 پرداخته و مدعی شده که تمامی استانداردهای امنیتی یک سیستم بیومتریک را دارا است. البته گوگل برای کسانی که با این همه تعریف و تمجید قانع نشده و هنوز به امنیت تشخیص چهره پیکسل 4 شک دارند، پیشنهاد کرده از قابلیت lockdown که مسلتزم استفاده از پین کد و الگوی رمز یا پسورد است، استفاده کرده و با فشردن و نگه داشتن کلید پاور، به جای تشخیص چهره از این راهکارهای امنیتی جهت باز کردن قفل استفاده کنند.
سیستم تشخیص چهره پیکسل 4
سیستم تشخیص چهره بر فناوری نقشه برداری سهبعدی از صورت تکیه دارد که نسبت به تشخیص چهره دو بعدی که با دوربین های معمولی انجام می شود، امنیت به مراتب بالاتری دارد. با این حال، ضرورت تمرکز به سنسور تشخیص چهره در هنگام باز کردن قفل گوشی یک مسئله کلیدی است که نباید از آن غافل شد. چرا که اگر گوشی نسبت به تمرکز کاربر به سنسور، حساسیت نداشته باشد (مانند آنچه که در مورد پیکسل 4 گزارش شده)، هر شخصی می تواند با گرفتن گوشی در مقابل صورت صاحب آن (مثلاً در هنگام خواب)، قفل گوشی را به راحتی باز کرده و به محتویات آن دسترسی پیدا کند.
در هر صورت، اگر همه چیز به خوبی پیش برود، انتظار می رود طی ماههای آتی پچ برطرف کننده مشکل تشخیص چشم برای سری پیکسل 4 عرضه شود.
منبع : gsmarena
سئو یک تکنیک فوق العاده برای جذب ترافیک بیشتر به سایت شما و افزایش رتبه ی آن در موتور های جستجو می باشد. یکی از بخش هاص سئو، سئوی داخلی است که اهمیت بسیار زیادی برای سایت دارد.
اپلیکیشن Recorder گوشی گوگل پیکسل 4 میتواند به صورت همزمان صدا را ضبط کرده و یک رونوشت از آن را در اختیار شما قرار دهد. جالبتر اینکه٬ ریکوردر به اینترنت نیز نیازی ندارد.
گوشی پیکسل 4 گوگل با اپلیکیشن Recorder خود میتواند دل دانش آموزان و خبرنگاران را به خوبی به دست آورد. در یکی از بخشهای معرفی رویداد سخت افزاری گوگل٬ سابرینا الیس از تیم گوگل اعلام کرد که با استفاده از این اپلیکیشن٬ بخشی از نطق اصلی خود را ضبط کرده است است.
این اپلیکیشن روی گوشی گوگل پیکسل 4 میتواند به صورت همزمان صدا را ضبط کرده و یک رونوشت از آن تهیه کند. علاوه بر این٬ به لطف ماشین یادگیری آن میتواند کلمات و صداهای خاص را نیز بشناسد و به شما اجازه میدهد از جستجوگر داخلی خود به منظور یافتن بخشی از رونوشت استفاده کنید. الیس سپس نشان داد که این قابلیت حتی در حالت هواپیما نیز فعال است. در واقع اپلیکیشن ریکوردر گوگل بدون دسترسی به فضای ابری٬ میتواند هر کاری را روی دیوایس شما انجام دهد.
به گزارش گوگل این برنامه ابتدا فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی میکند٬ اما در آینده زبانهای بیشتری به ریکوردر اضافه خواهد شد.
منبع : engadget
یکی دیگر از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل می باشد و تیم تولید محتوای وب داران در این مقاله قصد دارد به تعریف و توضیح تکنیک های ایمیل مارکتینگ بپردازد.تا پایان مقاله ما را همراهی کنید و نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
در اصل استفاده از ایمیل برای تبلیغ محصولات و یا خدمات است، اما تعریف بهتر بازاریابی ایمیل استفاده از ایمیل برای توسعه روابط با مشتریان بالقوه است.بازاریابی از طریق ایمیل بخشی از بازاریابی اینترنتی است که شامل بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، وبلاگها و … میشود.
این روش در اصل همان ارسال نامه مستقیم است با این تفاوت که به جای ارسال نامه از طریق سرویس پستی، پیام ها به صورت الکترونیکی و از طریق ایمیل ارسال می شوند.بیشتر ایمیل های اسپمی که حاوی متن های تبلیغی هستند همه یک نمونه خوب از بازاریابی ایمیل در بدترین حالت است.برخی مواقع شخصی یک لیست ایمیل خریداری می کند ( یا چندین ) و آن را به طور مکرر برای افراد موجود در لیست خود ارسال میکند، این کارها به بازاریابی ایمیل نام بدی می دهد.در بهترین حالت بازاریابی از طریق ایمیل به مشاغل اجازه می دهد تا مشتریان خود را آگاه نگه داشته و پیام های بازاریابی خود را به مشتریان خود اختصاص دهد.
بازاریابی ایمیل می تواند شخصی سازی شود
شما می توانید بازاریابی ایمیل خود را شخصی سازی کنید، برای این منظور می توانید گروه خاصی از مشتریان و افراد را هدف قرار دهید.ارائه پیشنهادات منحصر بفرد به مشتریان برای خرید محصولات و یا ارائه سرویسهایی به مشتریان در روز تولد آن ها نمونه هایی از شخصی سازی بازاریابی ایمیل است.
برای مثال ممکن است یک رستوران به مناسبت تولد مشتریان خود به آنها ایمیل ارسال کند و یک آفر ۵۰ درصدی به آن ها ارائه دهد.
بازاریابی از طریق ایمیل به یک نام تجاری کمک می کند تا با گذشت زمان توسعه پیدا کند و با مشتریان خود ارتباط برقرار کند و امیدوار به افزایش فروش و افزایش وفاداری مشتری شود.بهترین شیوه بازاریابی ایمیل، توسعه لیست ایمیل شما به جای خرید لیست های ایمیل است.همچنین ایمیل باید برای استفاده در تلفن همراه نیز بهینه شود زیرا طبق آمار نیمی از ایمیل ها در دستگاه های تلفن همراه باز شده است.
مزایای ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل
مزایای ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل
دو مزیت بزرگ در روش بازاریابی ایمیل، قیمت و سهولت است.
ارسال نامه الکترونیکی روشی ارزان برای تبلیغ یک شرکت و همچنین محصولات و خدمات آن در مقایسه با انواع دیگر روش های بازاریابی است.همچنین تنظیم و پیگیری یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل بسیار آسان است و این یک نوع بازاریابی بسیار در دسترس برای مشاغل کوچک محسوب می شود.خبرنامه ها را می توانید به ایمیل کسانی که اطلاعات لازم را در وب سایت شما ارائه داده اند ارسال کنید.
به عنوان مثال ارائه اخبار جدید درباره شرکت به مشتریان بالقوه، رویدادهای آینده و یا پیشنهاد های ویژه و البته یادآوری این نکته که شغل شما هنوز وجود دارد و شاید زمان آن رسیده باشد که بازدید دیگری از وب سایت شما داشته باشند.
مطلب کامل در لینک زیر ....