دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

ساعت های PRT-B50 کاسیو با قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند معرفی شدند

ساعت های PRT-B50 کاسیو رونمایی شد. این ساعت های میان رده تقریبا ارزان قیمت هستند و قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند را نیز دارند.

ساعت های PRT-B50 کاسیو مخصوص افرادی که علاقه مند به فعالیت های خارج از خانه هستند اما توانایی خرید ساعت های هوشمند Pro Trek را ندارند، تولید شده اند. این ساعت جدید میان رده، فناوری های پیشرفته ای نظیر شتاب سنج و قابلیت اتصال به گوشی همراه را برای کاربران به ارمغان آورده است.

هر سه مدل جدید سری PRT-B50، مجهز به فناوری سنسور چهارگانه بوده و می توانند از طریق اپلیکیشن Pro Trek Connected به گوشی هوشمند وصل شوند. ساعت های PRT-B50 دارای سه سنسور برای تشخیص جهت جغرافیایی، ارتفاع/ فشار بارومتری و دما و همینطور یک سنسور شتاب سنج برای شمارش قدم ها هستند.

مدل های جدید از فناوری بلوتوث جهت اتصال به گوشی های هوشمند استفاده می کنند. این فناوری به ساعت های کاسیو اجازه می دهد تا به برنامه Pro Trek Connected یا هر ویژگی مخصوص دیگری، نظیر گزارش مسیرها، میزان کالری سوخته شده، نمایشگر مکان، نمایشگر/حالت قابل تنظیم و سفارشی، تنظیم خودکار ارتفاع، تنظیم خودکار زمان و یابنده تلفن همراه، وصل شوند.

ساعت های PRT-B50، همگی از ویژگی های مشترکی مثل ساعت جهانی (30 شهر + UTC)، مقاومت در برابر آب تا عمق 100 متر، یک چراغ LED تمام اتوماتیک، کورنومتر ثانویه، زمان سنج شمارش معکوس، تقویم تمام اتوماتیک و غیره برخوردار هستند.

از جمله خصوصیات دیگر این ساعت ها، می توان به صفحه بزرگ، حاشیه چرخشی و نمایه های عدد عربی اشاره کرد. مدل های جدید به همراه بندی با بافت اورتانی سه بعدی و یک نوار نگهدارنده عرضه خواهند شد.

به نظر می رسد که در حال حاضر، تنها سه رنگ مشکی، آبی و نارنجی برای سری PRT-B50 در نظر گرفته شده است. طبق گزارش های دریافت شده از سوی کاسیو، ساعت های PRT-B50 در پاییز سال جاری و با قیمت 200 دلار در دسترس فروشندگان سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

منبع : https://www.phonearena.com/news/Casio-Pro-Trek-PRT-B50-watch-official_id118944

بازاریابی influencer چیست؟

بازاریابی influencer چیست؟ (Influencer Marketing)یک استراتژی بازاریابی influencer موفقیت آمیز به شما کمک می کند تا برند خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید، اعتبار ایجاد کنید و همچنین با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنید.این استراتژی ( Influencer Marketing ) موجب هدایت ترافیک به سایت شما می شود و مشتریان جدید را به سمت محصولات و خدمات شما سوق می دهد.

بازاریابی تاثیر گذار فواید زیادی دارد اما از طرفی هم می توانند یک استراتژی گیج کننده و پیچیده برای تنظیم، راه‌اندازی و مدیریت باشد.این یک پروژه زمان بر است و موانع شروع کار آن شامل موارد زیادی می شود که باید قبل از شروع کار متوقف شوند.

بازاریابی تاثیرگذار ( Influencer Marketing ) چیست؟

بازاریابی influencer یک استراتژی است که افرادی را که تاثیر زیادی در صنعت یک برند یا مخاطبان هدف دارند را در شناسایی می کند.در یک استراتژی بازاریابی influencer یک برند با این استراتژی همکاری می کند و در آن  influencer موافقت می کند تا مخاطبان آن ها را در معرض دید پیام یا محتوای تجاری قرار دهد.influencer ها معمولاً مخاطب زیادی دارند و مشغول فعالیت هستند بنابراین هنگامی که یک برند تجاری توسط یک influencer به اشتراک گذاشته می شود یا از مطالب و پیام های آن ها استفاده می کند، سود می برد.در معرض دید قرار داده شدن به برند تجاری این امکان را می دهد تا به روشی مثبت، طبیعی و معنادار در مقابل مخاطب هدف خود قرار بگیرد.

 

یکی از مثال های بازاریابی تاثیرگذار همکاری Pantene’s با Jada Pinkett Smith بازیگر است.Jada پیام خود را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت و توجه ۱.۲۳ میلیون دنبال کننده توییتر خود را به این برند اختصاص داد.در حالی که از یک سلبریتی در این تعریف از استراتژی بازاریابی تاثیر گذار استفاده می شود، اما کمپین های influencer همیشه نباید به افراد مشهور اعتماد کنند.
بازاریابی influencer در مورد رسیدن به وضعیت در معرض دید قرار داده شده است، اما همیشه اینگونه نیست که با افرادی که بیشترین مخاطب را دارند کار کنید، این در مورد کار با افرادی است که مخاطب مناسبی دارند، بنابراین شما می توانید با افرادی ارتباط برقرار کنید که به احتمال زیاد با برند شما ارتباط می گیرند.بنابراین چگونه یک influencer مناسب پیدا کرده و یک کمپین بازاریابی تاثیر گذار موفق ایجاد کنید؟

چگونه یک استراتژی بازاریابی تاثیرگذار ( Influencer Marketing ) ایجاد کنید؟برای ایجاد و راه‌اندازی استراتژی بازاریابی تاثیر گذار برای نام تجاری خود مراحل زیر را طی کنید:
اهداف خود را تعریف کنید

مانند هر برنامه بازاریابی هوشمندانه با بیان اهداف خود شروع کنید.اهداف خود را برای آنچه می خواهید با کمپین خود انجام دهید تنظیم کنید.تعیین اهداف در مراحل اولیه برنامه ریزی به شما در شکل‌گیری یک استراتژی سازگار، کمک می‌کند و همچنین می تواند ایده هایی در مورد معیارهایی که باید ردیابی و نظارت داشته باشید، به شما ارائه دهد تا میزان موفقیت خود را در پایان کار اندازه گیری کنید.برخی از اهدافی که ممکن است بخواهید برای استراتژی بازاریابی influencer خود در نظر بگیرید، شامل موارد زیر است:
آگاهی ازبرند
افراد بیشتری را در جهت شناخت نام تجاری خود جذب کنید.

برای مطالعه کامل این مطلب و آگاهی بیشتر در مورد این نوع بازاریابی روی لینک زیر کلیک کنید..

بازاریابی influencer چیست؟

HTC مشخصات نهایی و زمان عرضه‌ی هدست Vive غیر مجاز می باشدmos را اعلام کرد

اچ‌تی‌سی مشخصات کامل و زمان عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی جدیدش به‌نام Vive غیر مجاز می باشدmos را اعلام کرد. این هدست یازدهم مهر با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود.

اچ‌تی‌سی مشخصات و تاریخ عرضه‌ی Vive غیر مجاز می باشدmos، نسل جدید هدست واقعیت مجازی باسیم‌ خود را اعلام کرد که شاهد اصلاحات فراوان به‌همراه ویژگی ماژولاربودن برای ارتقای قابلیت‌های دستگاه است. ازجمله ویژگی‌های مهم Vive غیر مجاز می باشدmos می‌توان به صفحه‌نمایش با رزولوشن بیشتر، موقعیت‌یابی inside-out با آزادی‌عمل ۶ درجه‌ای (6DoF) کامل به‌وسیله‌ی ۶ دوربین و حسگرهای یکپارچه، وزن سبک‌تر و دسته‌های کنترل بندانگشتی جدید اشاره کرد. هم‌اکنون امکان پیش‌خرید هدست Vive غیر مجاز می باشدmos وجود دارد و زمان عرضه‌ی آن اواسط مهر ماه خواهد بود.

هدست Vive غیر مجاز می باشدmos که ابتدا در رویداد CES امسال رونمایی شد، به دو صفحه‌ی RGB LCD با اندازه‌ی ۳.۴ اینچ مجهز شده است که هرکدام رزولوشن ۱۷۷۰ در ۱۴۴۰ دارند. همچنین، صفحه‌نمایش مذکور از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره‌مند است و میدان دید ۱۱۰ درجه‌ای دارد. اچ‌تی‌سی درباره‌ی تجهیزات نوری و لنزهای به‌کاررفته در این دستگاه جزئیات زیادی منتشر نکرده است؛ ولی ادامه‌ی استفاده از لنزهای Fresnel در هدست Vive غیر مجاز می باشدmos تأیید شده است.

ازآنجا‌که Vive غیر مجاز می باشدmos به‌طور پیش‌فرض هدستی باسیم‌ است، نمایشگر آن در حالت استاندارد به‌وسیله‌ی درگاه دیسپلی‌پورت 1.2 و USB 3.0 به رایانه متصل می‌شود. افزون‌بر‌این، می‌توان با خرید آداپتور بی‌سیم مبتنی‌بر WiGig از اچ‌تی‌سی، هدست را به‌طور بی‌سیم به رایانه متصل کرد.

هدست واقعیت مجازی Vive غیر مجاز می باشدmos از سیستم موقعیت‌یابی inside-out با آزادی‌عمل ۶ درجه‌ای بهره می‌برد که برای دستیابی به آن، از ۶ دوربین به‌همراه حسگر شتاب‌سنج و ژیروسکوپ استفاده می‌کند. سیستم موقعیت‌یاب جدید عامل اصلی تمایز هدست جدید اچ‌تی‌سی از مدل اصلی Vive و Vive Pro است؛ چراکه Vive غیر مجاز می باشدmos برای ردیابی موقعیت کاربر به حسگرهای خارجی نیازی ندارد. همین امر باعث ساده‌سازی مراحل نصب دستگاه شده و بعضی از مشکلات استفاده از آن را از بین می‌برد. البته اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، نباید انتظار عملکرد کاملا پایداری مانند استفاده از حسگرهای خارجی داشته باشیم. Vive غیر مجاز می باشدmos نیز مثل سایر هدست‌های واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی از هدفون‌های استریو سه‌بعدی مخصوص این شرکت به‌همراه میکروفون بهره می‌برد.

افزون‌بر‌این، هدست جدید اچ‌تی‌سی از دسته‌های کنترل جدید بندانگشتی برخوردار است که موقعیت‌یاب inside-out هدست آن را ردیابی می‌کند. این دسته‌ها از ویژگی‌هایی مثل قابلیت لمسی، دو دکمه‌ی اجرای عمل، یک ماشه، یک جوی‌استیک، یک بامپر، یک دکمه‌ی گریپ و تمامی قابلیت‌های موجود در دسته‌های نسل جدید واقعیت مجازی بهره‌مند هستند. با‌این‌حال، باید به نکته‌ای مهم درباره‌ی دسته‌های کنترل غیر مجاز می باشدmos توجه کرد. این دسته‌ها با دو باتری AA کار می‌کنند که امکان شارژشان از بیرون وجود ندارد؛ بنابراین، کاربران ناچار هستند با اتمام شارژ باتری‌ها، آن‌ها را تعویض کنند.

یکی از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد Vive غیر مجاز می باشدmos طراحی ماژولار پنل جلویی آن است که می‌توان آن را جدا و با پنل دیگری جایگزین کرد و قابلیت‌های جدیدی به هدست افزود. اولین ماژول طراحی‌شده برای این هدست که Vive غیر مجاز می باشدmos External Tracking Mod نام دارد، امکان موقعیت‌یابی بیرونی هدست را به‌وسیله‌ی اکوسیستم موقعیت‌یابی SteamVR فراهم می‌کند که البته به‌معنی نبود امکان استفاده از دسته‌های غیر مجاز می باشدmos نیز خواهد بود. این ماژول در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار عرضه می‌شود.به‌گفته‌ی اچ‌تی‌سی، هدست Vive غیر مجاز می باشدmos از نسل‌های قبلی خود وزن سبک‌تری دارد و در‌عین‌حال، نمایشگر هدست از سربندی مشابه با Vive Pro استفاده می‌کند که از ارگونومی بهبودیافته برای متعادل‌کردن وزن به‌منظور راحتی بیشتر بهره‌مند است. هدست واقعیت مجازی Vive غیر مجاز می باشدmos یازدهم مهر با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود. با‌این‌حال، اچ‌تی‌سی پیش‌فروش هدست مذکور را از این هفته برای علاقه‌مندان آغاز می‌کند.

منبع : https://www.anandtech.com/show/14871/htc-vive-غیر مجاز می باشدmos-headset-finalized-oct3-launch

تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در سال 2023 میلادی پیش‌بینی شد

تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در سال 2023 میلادی برای کشورهای مختلف توسط کارشناسان و تحلیل‌گران فعال در موسسه تحقیقاتی استاتیستا پیش‌بینی شد.

بر اساس برآورد جدیدی که توسط کارشناسان و تحلیل‌گران فعال در موسسه تحقیقاتی استاتیستا انجام شده است، تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در برخی از کشورها طی سال‌های 2018 تا 2023 به میزان چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد که بیشترین رشد به کشورهایی چون هند، چین و آمریکا تعلق خواهد داشت. در ادامه تعداد این کاربران را طی سال‌های 2018 و 2023 مقایسه می‌کنیم.

تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در سال 2023
تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در چین در سال 2018 میلادی حدود 673.5 میلیون کاربر بوده است که بر اساس تحلیل و پیش‌بینی کارشناسان موسسه استاتیستا این تعداد در سال 2023 میلادی به حدود 800 میلیون کاربر افزایش پیدا خواهد کرد. تعداد کاربران کشور هند نیز در سال 2018 حدود 326.1 میلیون بوده است که در سال 2023 به 447.9 میلیون کاربر خواهد رسید. آمریکا نیز در سال 2018 حدود 243.6 میلیون کاربر داشته است که این آمار برای سال 2023 میلادی با افزایش کمی به 257.4 خواهد رسید. برزیل هم از 95.2 میلیون کاربر سال 2018 به 114.5 میلیون کاربر در سال 2023 میلادی می‌رسد.

آماری که از سوی موسسه تحقیقاتی statista منتشر شده حاکی از آن است که تعداد کاربران شبکه‌های مجازی در کشورهای پرجمعیت چون هند، چین و آمریکا طی سال‌های 2018 تا 2023 میلادی با افزایش چشمگیری همراه خواهد بود، اما در سایر کشورها که از جمعیت زیادی بهره نمی‌برند مثل آلمان، فرانسه، انگلستان و کره جنوبی این افزایش اندک است و آنچنان به چشم نخواهد آمد.

منبع : https://www.statista.com/statistics/278341/number-of-social-network-users-in-selected-countries/

طراحی یک وب سایت چه مراحلی دارد؟

وب سایت ها در آغاز با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند و دنیایی متفاوت با دنیای فعلی داشتند.

نخستین وب سایت در سال ۱۹۹۱ توسط تیم برنرز لی وارد دنیای وب شد و تاکنون تغییر و تحولات بسیاری را به خود دیده است. اما همین وب سایت های ساده و صفحات آن مراحلی را برای طراحی دارند.

طراحی وب؛ مهارت ساخت صفحات وب
طراحی وب به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود که تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت سال ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ به ثبت رسانید. وی در نخستین وب سایت خود، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.

در آغاز، وب سایت‌ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان نشانه‌گذاری که ساختار ساده‌ای به وب گاه‌ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابرپیوند. در مقایسه با روش‌های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را باز کنند.

با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُدنویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام‌ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف‌تر شد.

ابزاری مانند جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودار‌های داده‌ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگو‌های آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.فناوری‌های یکپارچه‌سازی پایگاه داده (Database)، مانند زبان‌های کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استاندارد‌های طراحی مدرن با الگو‌ها (CSS)، ساختار وب سایت‌ها را باز هم تغییر داده و آن را پیشرفته‌تر کرده‌اند. امروزه دیگری کمتر سایتی پیدا می شود که حالت قبل را نگه داشته باشد و اغلب سایت های داخلی مثل رکنا و... به طراحی نوین رسیده اند.سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو (responsive) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌های مختلف سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد.

همچنین با آمدن نگاره‌های جاندار و فناوری‌های پویانمایی به صفحه‌ها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندی‌های تازه به سازندگان رسانه و طراح‌های وب داده شد.

مراحل طراحی سایت به چه صورت است؟
۱) انتخاب و خریداری هاست یا فضای میزبانی وب
هاست یا فضای میزبانی وب، فضایی است بر روی سرویس دهنده اینترنتی که پس از طراحی سایت، صفحات خود را برای اینکه توسط کاربران دیده شود بر روی آن قرار می‌دهیم. این فضا بسته به نیاز شما از ۱۰MB شروع شده و تا تمامی فضای هارد دیسک یک سرویس دهنده می‌تواند حجم داشته باشد تا زمانی که فایل‌های وب سایت طراحی شده بر روی این فضا قرار نگیرد، دیگران قادر به بازدید از وب سایت شما نیستند. درطراحی سایت شرکتی اختصاصی ها داشتن یک هاست مناسب با فضای کافی اهمیت دارد تا شما نخواهید هر لحظه هاست خود را جابجا کنید. کیفیت سرویس دهنده اینترنتی بسیار مهم است. شما باید سعی کنید این فضا را از شرکت‌های معتبر در ایران و یا شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده هاست در خارج از کشور، خریداری نمایید.

۲) نام دامنه اینترنتی
دامنه اینترنتی نامی است که با وارد کردن آن در مرورگر وب، وب سایت شما مشاهده می‌شود.

معمولاً شرکت‌هایی که خدمات هاست ارائه می‌دهند همگی دامنه اینترنتی نیز برای شما ثبت می‌کنند. دامنه اینترنتی را می‌توان بصورت یکساله، سه ساله و یا پنج ساله خریداری کرد. داشتن یک نام مناسب کلید اولیه برای موفقیت است دامین زیبا مثل نمناک علاوه بر کوتاه بودن در ذهن کاربران می ماند.

توجه داشته باشید که به دلیل اینکه دامنه اینترنتی برند وب سایت شما محسوب می‌شود حتماً از شرکت‌های معتبر و بزرگ این دامنه‌ها را خریداری کنید.

امروزه کسانی که دامنه خود را توسط افراد غیر معتبر خریداری می‌کنند معمولاً با رشد و توسعه وب سایت خود با مشکلات بزرگی روبرو می‌شوند و چه بسا دامنه خود را از دست می‌دهند.

۳) برنامه ریزی و طراحی وب سایت
پس از تهیه نام دامنه اینترنتی و فضای میزبانی وب، اکنون شما می‌توانید برای طراحی سایت خود برنامه ریزی کنید.

البته باید به این سه بخش توجه کنید:

وب سایت شما باید چه بخش‌هایی داشته باشد؟ مثلاً وب سایت شما باید دارای صفحه اختصاصی محصولات، مقالات، گالری تصاویر و یا از این قبیل موارد باشد. توجه داشته باشید که وقتی که با یک شرکت حرفه‌ای طراحی سایت قرارداد منعقد می‌کنید، آن شرکت خود باید کسب و کار شما را تحلیل کرده و یک طرح پیشنهادی بر مبنای آن آنالیز به شما ارائه دهد.
معماری وب سایت شما باید چگونه باشد؟ پس از مشخص شدن اینکه وب سایت شما چه بخش‌هایی باید داشته باشد مهم است که بدانیم صفحات وب سایت ما به چه شکل می‌بایست در کنار هم قرار گیرند. نحوه مرور در وب سایت ما چگونه خواهد بود و بطور کلی معماری اطلاعات در وب سایت ما باید چگونه است. سعی کنید از هیچ سایتی تقلید نکنید اگر شما بخواهید از سایت فیلیمو تقلید کنید هیچگاه به آن سطح از موفقیت دست نخواهید یافت.
محتوای صفحات وب سایت: پس از مشخص شدن هر صفحه تهیه محتوای برای هر صفحه بسیار ضروری است. البته اگر با شرکت‌های حرفه‌ای در طراحی سایت کار کنید قطعاً این شرکت‌ها تهیه متن‌های وب سایت شما را خود بر عهده می‌گیرند چرا که تهیه این متن‌ها در بهینه سازی سایت شما برای موتور‌های جستجو نقش بسزایی دارند.

4) نگهداری و توسعه وب سایت
پس از همه این مراحل اینکه بتوان وب سایت را بروز نگه داشت و اطلاعات آن را مرتباً بروز کرد بحث بسیار مهمی است. این اصل در سئو وب سایت بسیار مهم است و همین سئو باعث می شود که شما در صفحه اول گوگل  دیده شوید و در نتیجه کلیک بیشتری دریافت می کنید. بروز نگه داشتن و افزودن مطالب جدید کسب رتبه‌های بالا در موتور‌های جستجو و همچنین افزایش ترافیک وب سایت شما می‌شود. هرگز این مرحله را نادیده نگیرید.

5) طراحی سایت

پس از مرحله تحلیل و آنالیز، نوبت به طراحی وب سایت شما می‌رسد. مراحل اجرایی طراحی سایت بصورت زیر خواهد بود:

طراحی گرافیکی وب سایت
برنامه نویسی وب سایت
تست و رفع اشکالات احتمالی
وارد کردن محتوی صفحات وب سایت

6) بارگذاری وب سایت در اینترنت و وب
پس از اینکه وب سایت طراحی شد، فایل‌های آن را در فضای اینترنتی (هاست) خریداری شده بارگذاری (Upload) می‌نمایند. اکنون وب سایت با وارد کردن نام دامنه اینترنتی قابل رویت است. حتما توجه داشته باشید که سایت خود را همیشه در دسترس داشته باشید سایت های موفق مثل شاپرک
 باید همیشه در دسترس کاربران باشند وگرنه هیچ کاربری به آنها اعتماد نخواهد کرد.

7) معرفی و ترویج و تبلیغ وب سایت
یکی از بهترین راه‌های ترویج و تبلیغ یک وب سایت، بهینه سازی سایت (SEO) و معرفی به موتور‌های جستجو از قبیل گوگل است. سئو معمولاً بسیار مشکل، زمانبر و گران است، اما نتایج فوق العاده‌ای دربرخواهد داشت.