اپلیکیشن گوگل Go در نهایت به صورت جهانی منتشر شد. این اپلیکیشن گوگل با حجم کم برای دستگاه های با قدرت سخت افزاری کم توسعه یافته است.
نزدیک به دو سال پیش، کمپانی گوگل اپلیکیشن جستجوی Google Go را در کشورهای اندونزی و هند عرضه کرد. این اپلیکیشن گوگل که تنها 7 مگابایت حجم دارد، برای جستجوی های سریع آنلاین توسط دستگاه های کم مصرف به کار می رود. همچنین این برنامه اطلاعات و نتایج جستجوی شما را در حافظه ذخیره می کند تا در صورت بروز مشکل در اتصال اینترنت، دوباره بتوانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. حال پس از مدت ها، بالاخره کمپانی گوگل این اپلیکیشن جستجو را به صورت جهانی منتشر کرد تا همه بتوانند از طریق پلی استور به آن دسترسی داشته باشند. به گفته کمپانی گوگل، این برنامه روی دستگاه هایی که از اندروید 5.0 و بالاتر استفاده می کنند، قابل اجرا خواهد بود.
اپلیکیشن گوگل Go که به منظور اجرا روی دستگاه های ضعیف طراحی شده بود، حال کمپانی گوگل با اضافه کردن قابلیت های جدید سعی بر رفع نیازهای جدید دارد. به عنوان مثال، کمی قبل قابلیت Lens گوگل که قادر به خواندن متن از طریق دوربین دستگاه بوده به این اپلیکیشن اضافه شد. همچنین با اضافه شدن قابلیت جستجوی صوتی و همچنین خواندن صفحات وب با صدای بلند به Google Go، نیاز به تایپ کردن و خواندن به کلی از بین رفته است.
اپلیکیشن Google Go تنها یکی از چندین برنامه ای بوده که گوگل تحت برند Go برای رفع نیاز بازارهای جدید تولید می کند. به عنوان مثال اپلیکیشن Gallery Go برای مدیریت و سازماندهی عکس ها بسیار مناسب است. همچنین Android Go نیز نسخه کم حجم تر سیستم عامل این کمپانی است که برای دستگاه های کم مصرف استفاده می شود. اگرچه این برنامه عمدتا برای بازارهای نوظهور طراحی شده، اما به دلیل کمبود نسبی برخی ویژگی ها و کارایی آن در گوشی های ارزان قیمت، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.
به گزارش بلومبرگ سرویس اپل تی وی پلاس در ماه نوامبر راه اندازی می شود و کاربران می توانند با پرداخت ماهانه 10 دلار، از خدمات این سرویس بهره مند شوند.
شرکت اپل قصد دارد به زودی بسیاری از سرویس های انحصاری خود را راه اندازی کند. مسلما این سرویس ها به صورت رایگان عرضه نمی شوند و افراد برای بهره مندی از آن ها باید مبلغی را به عنوان هزینه اشتراک بپردازند. به گزارش بلومبرگ، این غول دنیای فناوری احتمالا از اواسط ماه نوامبر سرویس اپل تی وی پلاس را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. سرویس Apple Arcade نیز به زودی راه اندازی می شود (هزینه اشتراک ماهانه برای سرویس بازی اپل 5 دلار است؟).
کمپانی اپل مبلغ 6 میلیارد دلار را جهت سرمایه گذاری در فیلم ها و سایر برنامه های اختصاصی خود کنار گذاشته است. این شرکت قصد دارد تا سال 2020، درآمد حاصل از سرویس های انحصاری خود را به 50 میلیارد دلار برساند و برای تحقق این هدف، مبلغ بسیار بالایی را هزینه کرده است. این موضوع چندان هم غیر منطقی به نظر نمی رسد. از آنجایی که بازار فروش موبایل طی چند سال اخیر با افت بی سابقه ای رو به رو بوده، تولیدکنندگان در تلاش هستند تا میزان سود سالیانه خود را از راه های دیگری افزایش دهند.
هزینه اشتراک ماهانه در اپل تی وی پلاس نسبت به سایر سرویس های مشابه اندکی بالاتر و برابر با 10 دلار است. همانطور که می دانید کمپانی های دیزنی و نتفلیکس در حال حاضر سرویس های خود را به ازای پرداخت ماهانه 7 و 9 دلار به مشتریان خود عرضه می کنند. البته طبق گزارش های بلومبرگ، افراد با عضویت در Apple TV+ از مزایای ویژه ای بهره مند می شوند. ناگفته نماند که سرویس اپل تی وی پلاس از اواسط ماه نوامبر و در بیش از 150 کشور مختلف قابل دسترسی خواهد بود.
منبع : https://www.engadget.com/2019/08/19/apple-tv-plus-november-10-a-month/
به گزارش بلومبرگ سرویس اپل تی وی پلاس در ماه نوامبر راه اندازی می شود و کاربران می توانند با پرداخت ماهانه 10 دلار، از خدمات این سرویس بهره مند شوند.
شرکت اپل قصد دارد به زودی بسیاری از سرویس های انحصاری خود را راه اندازی کند. مسلما این سرویس ها به صورت رایگان عرضه نمی شوند و افراد برای بهره مندی از آن ها باید مبلغی را به عنوان هزینه اشتراک بپردازند. به گزارش بلومبرگ، این غول دنیای فناوری احتمالا از اواسط ماه نوامبر سرویس اپل تی وی پلاس را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. سرویس Apple Arcade نیز به زودی راه اندازی می شود (هزینه اشتراک ماهانه برای سرویس بازی اپل 5 دلار است؟).
کمپانی اپل مبلغ 6 میلیارد دلار را جهت سرمایه گذاری در فیلم ها و سایر برنامه های اختصاصی خود کنار گذاشته است. این شرکت قصد دارد تا سال 2020، درآمد حاصل از سرویس های انحصاری خود را به 50 میلیارد دلار برساند و برای تحقق این هدف، مبلغ بسیار بالایی را هزینه کرده است. این موضوع چندان هم غیر منطقی به نظر نمی رسد. از آنجایی که بازار فروش موبایل طی چند سال اخیر با افت بی سابقه ای رو به رو بوده، تولیدکنندگان در تلاش هستند تا میزان سود سالیانه خود را از راه های دیگری افزایش دهند.
هزینه اشتراک ماهانه در اپل تی وی پلاس نسبت به سایر سرویس های مشابه اندکی بالاتر و برابر با 10 دلار است. همانطور که می دانید کمپانی های دیزنی و نتفلیکس در حال حاضر سرویس های خود را به ازای پرداخت ماهانه 7 و 9 دلار به مشتریان خود عرضه می کنند. البته طبق گزارش های بلومبرگ، افراد با عضویت در Apple TV+ از مزایای ویژه ای بهره مند می شوند. ناگفته نماند که سرویس اپل تی وی پلاس از اواسط ماه نوامبر و در بیش از 150 کشور مختلف قابل دسترسی خواهد بود.
منبع : https://www.engadget.com/2019/08/19/apple-tv-plus-november-10-a-month/
یکی از عوامل موثر در سئو سایت برچسب است ، در این مقاله قصد داریم نحوه برچسب گذاری در سایت را با هم بررسی کنیم و همچنین با مفهوم تگ یا برچسب آشنا شویم.
تگ برچسب چیست
وقتی کاربران به سایت شما مراجعه می کنند ، می توانند از طریق دسته بندی که شما برای موضوعات سایت خود مشخص کرده اید به مطالب شما دسترسی پیدا کنند ، دسته بندی موضوعی زیاد موجب سردرگمی کاربران هنگام مراجعه سایت شما می شود ، هرچه دسته بندی سایت شما کمتر باشد ( توصیه ما به شما ایجاد نهایت چهار یا پنج صفحه است ) ، کاربر راحت تر موضوع مورد نظر خود را پیدا می کند و همچنین شخصی که تولید محتوا می کند هم به راحتی مطلب خود را در دسته بندی سایت قرار می دهد ، در نتیجه هرچه دسته بندی سایت شما محدود تر باشد ، کاربران می توانند راحت تر به مطالب سایت شما دسترسی داشته باشند ، برچسب هم مشابه همین موضوع است و ترکیب و استفاده مناسب از هر دو آن ها می تواند راهنمایی مناسب برای کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند باشد.
در اصل دسته بندی سایت در رابطه با موضوع مطالب مشخص می شود ولی برچسب گذاری در رابطه با محتوای مطالب انجام می شود و شما برای ارتباط مطالب در دسته بندی های مختلف ، باید از برچسب استفاده کنید ؛ شما می توانید کلمات مهم محتوای خود را برچسب گذاری کنید ، منظور از کلمات مهم کلماتی هستند که مثلا در دسته های دیگر سایت شما درباره آن مطلب نوشته شده است و از طریق برچسب می توانید بین آن ها ارتباط ایجاد کنید در حالی که در یک دسته نیستند ، لازم به ذکر است باید توجه داشته باشید که کلمات مهم که اشاره کردیم با کلمات کلیدی فرق دارند.
حالا می خواهیم این مطلب را در قالب یک مثال برای شما توضیح دهیم : فرض کنید که شما یک سایت در زمینه بررسی کالای دیجیتال دارید ، و در دسته موضوعی گوشی موبایل ، شما یک محتوا در زمینه بررسی iphone x نوشته اید ، از طرفی در دسته موضوعی ساعت های هوشمند هم یک مقاله در زمینه بررسی iphone watch دارید که در هر دو این صفحه ها از برچسب “محصولات اپل” استفاده کرده اید ؛ ممکن است کاربری که مقاله شما را مطالعه می کند ، علاقه به آشنایی با دیگر محصولات اپل را داشته باشد ، در این صورت با کلیک بر روی برچسب “محصولات اپل” می تواند تمامی صفحه هایی را که به بررسی محصولات اپل پرداخته اند و در آن از این برچسب استفاده کردند را مشاهده کند و دیگر نیاز نیست برای مشاهده این مطالب ، در دسته بندی سایت به جستجو بپردازد ، این روش می تواند علاوه بر تسریع دسترسی کاربران به اطلاعات سایت ، موجب رضایت کاربران هم بشود که نتیجه آن تاثیر مثبت روی سئو سایت شما است ؛ شما می توانید مشابه این مدل برچسب گذاری را در هر زمینه محتوایی دیگر ، در سایت خود به کار ببرید.
بعد از اینکه با مفهوم برچسب آشنا شدید به سراغ نکاتی در رابطه با برچسب گذاری می رویم که با رعایت آن ها می توانید حداکثر امتیاز استفاده از برچسب را برای سایت خود کسب کنید.
نکاتی که باید در هنگام برچسب گذاری رعایت کنید
-سعی کنید برچسب ها را در رابطه با علاقه کاربران ایجاد کنید.
-از نوشتن عبارات طولانی هنگام ایجاد برچسب خودداری کنید.
-سعی کنید در برچسب های فارسی نهایت از سه کلمه استفاده کنید.
-برچسب ها را مانند عناوین دسته بندی سایت ایجاد نکنید ، زیرا عناوین خودشان اطلاعات مربوط به آن دسته را به کاربران ارائه می دهند و این کار جز تاثیر منفی روی سئو سایت شما ، نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.
-از ایجاد برچسب های زیاد خودداری کنید ، شاید به این مورد برخورده باشید که در هنگام مطالعه یک صفحه ، نویسنده در پایین صفحه از تعداد زیادی برچسب استفاده کرده باشد ، این کار نه تنها باعث تاثیر مثبت روی سئو سایت نمی شود ، بلکه باعث سردرگمی کاربران سایت هم می شود ، همچنین از آن جا که گوگل زمان مشخصی را برای بررسی و ایندکس مطالب شما در نظر می گیرد ، ایجاد برچسب های زیاد و غیر مرتبط ، می تواند باعث گمراهی موتورهای جستجو موقع بررسی سایت شما شود.
برچسب های نا مناسب....
برای مطالعه کامل این مطلب کلیدی حتما روی لینک زیر کلیک کنید..
https://webdaran.com/whats-tag/
هکرها از هر نقص امنیتی برای رخنه به کامپیوترها بهره میبرند؛ ولی اینبار با نقص مهمی که در نوتپد وجود دارد، راه برای آنان بسیار هموار شده است.
خلأیی امنیتی در یکی از سادهترین برنامههای سیستمعامل ویندوز، یعنی نوتپد (Notepad) شناسایی شد. براساس ادعای TechRadar، یکی از محققان امنیتی آسیبپذیری رایانهها را هنگام استفاده از برنامهی نوتپد کشف کرده است. نوتپد ابتداییترین برنامه برای تایپ و ویرایش متنهایی است که فاقد قالب خاصی هستند. از این نقص امنیتی نوتپد که تویس اورمندی (Tavis Ormandy)، محقق امنیتی Google Project Zero کشف کرده است، هکرها میتوانند سوءاستفاده کنند و کل کامپیوترها را با بارگیری برخی از کدهای مخرب بهسادگی تصاحب کنند. این نقص موجب میشود هکرها بتوانند حتی به کامپیوترهای دارای ویندوزهای قدیمیای نظیر XP نیز رخنه کنند.
همانطورکه TechRadar خاطرنشان میکند، این نقص درواقع از ضعفی در Windows Text Services Framework ناشی میشود. این فریمورک به مواردی از قبیل ورودی متن (text inputs) و پردازش متن و طرحبندی صفحهکلید میپردازد. خلأ امنیتی در دلِ این فریمورک نهفته است؛ مؤلفهای که به CTextFramework معروف است. بهگزارش The Register، این مؤلفه خود نقصهایی امنیتی دارد که درنهایت موجبات سوءاستفادهی هکرها را ازطریق برنامههایی فراهم میکند که برای تایپ متن استفاده میشوند و در تعامل با این مؤلفه هستند.
علاوهبراین، TechRadar متذکر میشود تحقیقات اورمندی درزمینهی نقص امنیتی نوتپد، نشان میدهد اساسا عبور از پروتکلهای سیستم امنیتی بهراحتی صورت میپذیرد. این امر نهتنها به هکرها اجازهی جولان و دسترسی بیشتری میدهد؛ بلکه آنان را قادر میسازد با استفاده از رایانهی قربانیشده، به سایر رایانهها دسترسی یابند. Ormandy طی پستی در وبلاگ خود، از گستردگی دامنهی آسیبهای ناشیشده از نقصهای امنیتی مؤلفهی CTextFramework اینگونه نوشت:
۱. هیچ نظارتی برای دسترسی وجود ندارد و هر برنامه و کاربری حتی در فرایندهای سندباکس میتواند به هر CTF متصل شود. درواقع، از کاربران شناسهی Thread و شناسهی پردازش و HWND خواسته میشود؛ اما چون این اطلاعات تصدیق نمیشوند، میتوانند دروغین باشند؛
۲. هکرها بهراحتی میتوانند خود را بهجای سرویس CTF معرفی و به سایر برنامهها حتی برنامههای سیستمی دسترسی پیدا کنند و برای جلوگیری از اینکار هیچ مانعی تعبیه نشده است. حتی در خوشبینانهترین حالت هم با استفاده از CTF میتوان از محیط سندباکس فرار کرد و دسترسیها را افزایش داد.
بنابر گفتههای TechRadar و ZDNet، مایکروسافت پَچی بهنام CVE-2019-1162 و معروف به پچ Patch Tuesday را سهشنبه ۱۳ اوت بهعنوان بخشی از بهروزرسانیهای امنیتی ماهانهی مایکروسافت منتشر کرده است. ZDNet گزارش میدهد این پچ درمجموع برای برطرفکردن ۹۳ نقص امنیتی در نظر گرفته شده است.