دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

برای یافتن متخصص سئو مناسب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

فرقی نمی کند کسب و کار اینترنتی شما چقدر بزرگ یا چقدر کوچک باشد، اما اگر می خواهید ترافیک بازار هدف خود را توسط موتورهای جستجوگر به وبسایت خود هدایت کنید، یا باید در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت یک متخصص باشید.

فرقی نمی کند کسب و کار اینترنتی شما چقدر بزرگ یا چقدر کوچک باشد، اما اگر می خواهید ترافیک بازار هدف خود را توسط موتورهای جستجوگر به وبسایت خود هدایت کنید، یا باید در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت یک متخصص باشید و یا یک متخصص قابل اعتماد بیابید و سئوی سایت خود را به وی بسپارید. بتید به این نکته توجه داشته باشید سایت های بزرگ مثل پارس فوتبال تعداد بالایی متخصص سئو دارند تا توانسته اند به چنین جایگاهی دست یابند اما از کجا بدانیم این خدمات را با بالاترین کیفیت و به اصولی میتوانید دریافت کنید ، با داشتن یک مشاور حرفه ای با سابقه زیاد می توان با سپردن این پروسه سنگین و زمان بر به وی با خیال راحت برای دیده شدن در نتایج جستجو امیدوار باشیم.

متخصصین برتر Moz، همیشه توصیه های خوبی برای یافتن بهترین متخصص سئو برای ما دارند، برخی از آنها را با هم مرور می کنیم:

1. سالها تجربه سئو

هرکسی می تواند یک شرکت راه بیاندازد و اسم خودش را بگذارد متخصص سئو، اما بدین معی نیست که کاملا به این علم اشراف داشته باشد. صدها فاکتور ریز و درشت در سئو وجود دارد که نیازمند سالها تجربه و آزمون و خطا برای درک تک تک آنها هستیم.

هم چنین هر وبسایت و کسب و کار اینترنتی به استراتژی منحصر به فردی برای موفقیت در بهینه سازی احتیاج دارد بنابراین شما نیازمند یک متخصص کاربلد هستید که با اندازه گیری درصد سئو سایت شما را به موفقیت برساند  و یک متخصص سئو حرفه ای با تجربه می تواند با بررسی مدل کسب و کار ما متوجه شود که دقیقا به چه برنامه ای برای جذب کاربران از موتورهای جستجو احتیاج خواهیم داشت.

2. تسلط کامل بر هر سه مرحله اصلی سئو سایت:بهینه سازی سایت ( (search engine optimizationشامل سه بخش اصلی می شود:

1. سئو تکنیکال

ساختار سایت که تعیین می کند دسترسی کاربران و موتورهای جستجو و مسیریابی آنها تا چه حد راحت انجام می شود. تاثیر زیادی بر سرعت ایندکس مطالب شما نیز خواهد داشت.

2. سئو داخلی On-Page Optimization

استفاده صحیح از کلمات کلیدی، تگ های Html و لینک سازی داخلی برای بهبود ترافیک جستجو

3. سئو خارجی Off-page optimization

لینک سازی خارجی و تدوین استراتژی رپورتاژ آگهی و بک لینک ها

شما هرگز یک متخصص سئو تک بعدی نیاز ندارید، بلکه کسی را می خواهید که به تمام جنبه های سئو اشراف داشته باشد اگر علاقه دارید به بزرگی سایت هایی مثل دیجی کالا برسید باید تمام نکات ذکر شده را به بهترین شکل انجام دهید تا به چنین موفقیتی دست یابید و حتی با اصول طراحی سایت آشنا بوده تا بتواند ساختارسایت شما را بهتر درک کند.

4. نمونه کارهای اثبات شده و موفق

یک وبلاگ سئو قدرتمند و معرفی صدها تاکتیک بهینه سازی سایت را هر کسی می تواند داشته باشد، اما شما برای برون سپاری پروژه خود باید به مشتریان و پروژه های موفق شرکت یا متخصص سئو نگاهی بیاندازید و درباره ادعاهای موفقیت آنها نیز تحقیق کنید.

5. بازاریابی محتوا را بشناسد

وقتی که مباحث فنی را کنار بگذاریم، سئو دقیقا مانند مارکتینگ سنتی خواهد بود. شما کاربر را به داخل سایت هدایت می کنید اما تا محتوایی جذاب نداشته باشید ممکن نیست که بتوانید به هدف اصلی خود برسید. در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی این اصل بسیار کارآمد است چرا که محتوای شما باید مانند فروشنده ای حرفه ای به معرفی محصول یا خدمات شما بپردازند و اعتماد مشتری را جلب کند.

6. نرخ تبدیل سایت را افزایش دهد

به نظر شما هدف ما از سئو سایت تنها بدست آوردن رتبه های برتر و یا ترافیک است؟ مسلما خیر. هیچ چیز مهم تر از بالا رفتن نرخ تبدیل کاربر به مشتری نیست. متخصص شما باید بتواند کاربران شما را به مشتری شما تبدیل کند.

7. قابلیت تطبیق با دیگر افراد تیم شما

کسی که به عنوان متخصص سئو سایت شما وارد می شود با دیگر اعضای تیم شما در ارتباط خواهد بود، متخصصین گرافیک، مارکتینگ، فروش، پشتیبانی و ... پس ضروری خواهد بود که بتواند ارتباط خوبی با دیگر اعضای گروه برقرار کند. یکی از اصولی که شرکت های بزرگ مانند سنجش برای استخدام متخصصین خود در نظر دارد همین اصل است چرا که معنقد هستند تیم همواره از شخص مهم تر است .شخصیت، اجتماعی بودن و درستی کارشناس سئو شما برای همکاری بهتر با تیم ضرورت خواهد داشت.

8. کنجکاوی

الگوریتم های جستجوی گوگل دائما در حال تغییر هستند و یک متخصص برای جلو رفتن با این تغییرات باید همواره در حال کسب علم بیشتر و تطابق با این تغییرات باشد. در حالیکه دانش، لازمه شروع کار است، فاکتور کنجکاوی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار خواهد بود. یک کارشناس سئو مناسب می داند که چطور هر صفحه را برای خزنده های گوگل بهینه کند اما یک کارشناس عالی حتی می داند که این خزنده ها دقیقا چگونه کار می کنند. این راه موفقیت اغلب سایت های بزرگ مثل ایسنا است ذهنی تشنه برای دانش بیشتر همواره نیازی اصلی برای جلو رفتن با تغییرات موتورهای جستجو است.

حتما قبل از استخدام کارشناس سئو این سوالات را از خود بپرسید:

آیا می خواهید شهرت و دیده شدن وبسایت شما افزایش یابد؟
آیا می خواهید کاربران در صفحه اول نتایج جستجو شما را ببینند؟
آیا برای تولید محتوای ارزشمند به کمک احتیاج خواهید داشت؟
آیا برای یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کار خود به کمک احتیاج دارید؟
آیا می خواهید متخصصین سئو لینک سازی داخلی و خارجی شما را انجام دهند؟
آیا به بازاریابی در شبکه های اجتماعی احتیاج دارید؟
هدف نهایی شما چیست؟ آیا دقیقا می دانید به دنبال چه چیزی هستید؟ آیا قادر به توصیف نیازهایتان هستید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.