دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

هشت میلیون کاربر Gran Turismo Sport بیش از ۴۱ میلیارد کیلومتر در آن رانندگی کرده‌اند

در جدیدترین آمار و ارقام منتشرشده از Gran Turismo Sport اطلاعات جالبی به چشم می‌خورد، از جمله تعداد مسابقات و مسافت طی شده توسط کاربران.

بیش از دو سال از عرضه‌ی بازی گرن توریسمو اسپورت (Gran Turismo Sport) می‌گذرد و استودیو پولی فونی دیجیتال (Polyphony Digital) در طول این مدت به‌طور مداوم در حال به‌روزرسانی و افزودن امکانات، ماشین‌ها و پیست‌های جدید به بازی بوده است. درحالی‌که به‌تازگی تور جهانی گرن توریسمو اسپورت در مرکز تفریحی بیگ تاپ شهر سیدنی آغاز شده، کازونوری یامائوچی به‌عنوان کارگردان بازی به ارائه‌ی اطلاعات جالبی از این بازی پرداخته است.

طبق جدیدترین آمار منتشرشده، گرن توریسمو اسپورت تا امروز ۸.۲ میلیون کاربر داشته است؛ عددی که البته نمی‌توان آن را دقیقاً معادل تعداد نسخه‌های فروخته‌شده از بازی دانست. این میزان نسبت به قبل رشد خوبی را نشان می‌دهد و در مقایسه با آمار سال گذشته ۱.۲ میلیون کاربر بیشتر شده است. همچنین آمار جالب دیگر به میزان مسافت طی‌شده درون بازی مربوط می‌شود و علاقمندان گرن توریسمو در مجموع مسافتی معادل ۴۱ میلیارد کیلومتر را درون این بازی رانندگی کرده‌اند. اگر این رقم را با مسافت طی‌شده توسط فضاپیمای وویجر ۱ مقایسه کنیم (فضاپیمایی که بیشترین فاصله را از کره زمین دارد)، می‌توان گفت که مخاطبان گرن توریسمو اندکی کمتر از یک بار سفر این فضاپیما تا نقطه‌ی فعلی و برگشت آن به زمین را درون پیست‌های گرن توریسمو سپری کرده‌اند.

مجموع ۴۱ میلیارد کیلومتر رانندگی درون بازی یعنی هر کاربر به‌طور میانگین ۵ هزار کیلومتر در آن رانندگی کرده است. درعین‌حال ۹۳۷ میلیون مسابقه در بازی Gran Turismo Sport برگزار شده است که ۳۲ میلیون عدد از آن‌ها را مسابقات آنلاین تشکیل می‌دهند. همچنین اگر میزان فعالیت همه‌ی کاربران بازی را با یکدیگر جمع کنیم، آن‌ها تا امروز ۳۰۳ میلیون ساعت یا به‌عبارتی ۳۴۵۰۰ سال درون پیست‌های این بازی وقت صرف کرده‌اند و متوسط سرعت بازیکن‌های گرن توریسمو هم حدود ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

از دیگر اطلاعات ارائه‌شده توسط یامائوچی می‌توان به ۷۰ میلیون عکسی اشاره کرد که کاربران درون بازی گرفته‌اند که ۳۷ میلیون عکس بیشتر از آمار قبلی است، و همین‌طور ۸۱ میلیون طرح برای بدنه‌ی ماشین‌ها خلق شده که این آمار هم نسبت به سال قبل ۳۰ میلیون عدد بیشتر شده است.

در کنار انتشار این آمار و ارقام جالب، این روزها شایعاتی هم در مورد ساخت نسخه‌ی جدید گرن توریسمو برای پلی استیشن 5 به گوش می‌رسد که قرار است هم‌زمان با عرضه‌ی کنسول نسل بعد سونی منتشر شود؛ شایعاتی که باید صبر کرد و دید چه سرنوشتی پیدا می‌کنند.

منبع : https://www.gtplanet.net/gt-sport-players-have-driven-25-billion-miles-in-almost-a-billion-races/

قابلیت برش فیلم به استوری اینستاگرام اضافه می شود

اینستاگرام در تلاش است تا با اضافه کردن قابلیت هایی نظیر برش فیلم در استوری و یا واکنش به پیام های خصوصی از طریق ایموجی، لذت کار با این اپلیکیشن محبوب را به حداکثر برساند.


حدودا یک دهه از آغاز کار اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی موفق می گذرد. قابلیت اشتراک گذاری عکس و فیلم در این اپلیکیشن به افراد این اجازه را می دهد تا هنر، تجربه و رویدادهای مهم زندگی خود را با دوستان و آشنایان در میان بگذارند. به همین خاطر، اینستاگرام روزانه در تلاش است تا تجربه کار با اپلیکیشن پرطرفدار را بهبود بخشد (امکان کسب درآمد از IGTV اینستاگرام فراهم می شود).

این شرکت موفق اکنون در حال آماده سازی دو ویژگی بسیار کارآمد است. یکی از آن ها واکنش به پیام های دایرکت بوده و دیگری امکان برش فیلم در استوری است (ویژگی جدید اینستاگرام در راه است). ویژگی اول به شما اجازه می دهد تا به پیام های خاص واکنش نشان دهید. بدین ترتیب که انگشت خود را برای مدتی روی پیام نگه داشته و سپس ایموجی موردنظر را انتخاب کنید.

برش فیلم استوری اینستاگرام نیز یکی دیگر از قابلیت های جالب توجه است که به زودی به اپلیکیشن اضافه می شود. این ویژگی زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که شما قصد داشته باشید یک ویدیوی طولانی را در استوری خود به اشتراک بگذارید. مسلما شما قادر به بارگذاری کامل ویدیو نخواهید بود. در عوض باید فیلم را برش داده و آن را به چند قطعه تبدیل کنید. جالب آنکه بارگذاری فیلم در واتساپ نیز به همین روش انجام می شود.

قابلیت برش ویدیوها در استوری هنوز در حال آماده سازی و توسعه است و برای همین فعلا امکان استفاده از آن برای عموم کاربران وجود ندارد. علاوه بر این هنوز هیچ تاریخی برای راه اندازی این ویژگی از جانب اینستاگرام تعیین نشده است.  

طراحی سایت |‌ آنچه پیش از اجرای یک پروژه طراحی سایت باید بدانید

طراحی وب سایت ترکیبی از هنر و علم برنامه نویسی است که توسط یک تیم، برنامه ریزی و اجرا می شود و امروزه جز نیازهای اساسی هر شخص،‌ شرکت و یا سازمانی به شمار می‌رود.

 

در این مقاله می خواهیم نیاز به طراحی سایت،‌ کاربردهای سایت و انواع سایت ها را بررسی کنیم که شما را در تصمیم گیری و برنامه ریزی یک پروژه طراحی وب کمک خواهد کرد، با ما همراه باشید.

نیاز به طراحی وب در ایران
امروزه طراحی وب یکی از ملزومات هر کسب و کاری به شماره می رود،‌ یک وب سایت در تمام نقاط دنیا همیشه و همه جا هویت شما و کسب و کارتان را مشخص می کند و ابزاری برای افزایش ارتباطات،‌ سهولت انجام امور و اطلاع رسانی به مخاطبین است. نیاز به طراحی وب در ایران ،‌ ابتدا در دهه‌ی هشتاد جهت اطلاع رسانی و پرستیژ یک شرکت بود و هنوز کاربران فضای مجازی به حدی نرسیده بود که بخواهیم از آن به عنوان یک فضای بازاریابی استفاده کنیم.

رفته رفته با افزایش امکانات و رشد تکنولوژی کامپیوتر های رومیزی جای خود را به لپ تاپ ها و سپس به گوشی های هوشمند دادند. در همین هنگام اینترنت های Dial-up به اینترنت پرسرعت ADSL تبدیل شده و امروزه به صورت اینترنت همراه 4.5G با قیمتی ارزان تر در دسترس هر قشری قرار گرفته است. این پیشرفت باعث شد سایت هایی مانند دیجی کالا دست به کار شوند تا بیشترین کاربر را دریافت نمایند. امروزه میزان کاربرد وب سایت به حدی زیاد شده که ما بسیاری از نیازهای خود را در گوگل و حتی شبکه های اجتماعی جستجو میکنیم و قرار گرفتن در نتایج این جستجو ها یکی از دغدغه های شرکت ها و سازمان ها است.

کاربردهای یک وب سایت
قدرتمندترین ابزار بازاریابی آنلاین و بهترین راه کار افزایش مشتری
اطلاع رسانی به کاربران و مشتریان
نمایش محصولات و اطلاعات فنی (‌ کاتالوگ آنلاین )
فروشگاه مستقیم محصولات یا خدمات
آموزش و انتقال اطلاعات
این موارد رایج ترین قابلیت هایی است که در وب سایت ها در نظر گرفته می شود و میتوان گفت که سایت یک ویترین آنلاین (و قابل ارتقا) از محصولات یا خدمات است که هر ایده ای را می توان در آن پیاده سازی و اجرا کرد.

انواع طراحی سایت
طراحی وب را می توان از لحاظ نوع کاربری و از لحاظ تکنولوژی تقسیم بندی کرد که از لحاظ فنی طراحی وبسایت به دو حالت امکان پذیر است.

طراحی سایت استاتیک
طراحی سایت داینامیک
امروزه دیگر وب سایت های داینامیک منسوخ شده‌اند !‌ هر چه سایت شما پویا تر باشد امیدی بیشتر وجود دارد تا مانند شیپور به موفقیت برسید. به طور خلاصه تفاوت انها در قابلیت ویرایش اطلاعات توسط مدیر است. که در وب سایت های استاتیک این امکان بدون کد نویسی وجود ندارد،‌ اما سایت های داینامیک دارای یک پنل مدیریت بوده و مدیر سایت میتواند به راحتی و بدون علم کد نویسی اطلاعات آن را ویرایش کرده و یا محتوای جدیدی را به سایت اضافه کند.

انواع طراحی سایت از لحاظ نوع کاربری
1- طراحی سایت جهت اطلاع رسانی
2- طراحی سایت فروشگاهی
3- طراحی وبسایت پرتال


طراحی وبسایت جهت اطلاع رسانی
این نوع طراحی رایج ترین نوع به شمار می‌رود که طراحی سایت رزومه ای ،‌ خبری و هرگونه وب سایتی که صرفا جهت نمایش اطلاعات باشد در این دسته قرار می گیرد. در این نوع وب سایت ها معمولا یک کاربر ادمین و یک یا چند کاربر نویسنده تعریف می شود و برای معرفی محصولات ( بدون قابلیت پرداخت وجه و خرید)‌،‌اطلاع رسانی و یا آموزش استفاده می شوند. هزینه طراحی این سایت ها به مراتب کمتر می باشد و در حداقل زمان برای ایجاد همچین وب سایت هایی با قالب اختصاصی حدود ۱۰ الی ۱۵ روز می باشد که بستگی به طرح رابط کاربری،‌تعداد صفحات و امکانات جانبی دارد.

طراحی سایت پرتال
وب سایت های پرتال که معمولا برای سازمان ها راه اندازی و ایجاد می گردد سایت های جامعی هستند که معمولا با چند هدف و با پنل های کاربری گوناگون طراحی می شوند. یکی از برترین سایت های پرتال بدون شک تبیان است که موفقیت این سایت بسیار افتخار آفرین است راه اندازی و حتی مدیریت این گونه وب سایت ها به صورت تیمی انجام شده و حتما به صورت داینامیک طراحی می شوند.

طراحی سایت فروشگاهی
سایت های فروشگاهی امروزه انقلابی در بازارهای فروش به وجود آورده اند که در ایران دیجیکالا نمونه ی شناخته شده ی آن می باشد. وب سایت های فروش فایل (محصولات مجازی) فروش بلیط و .. به نوعی در این دسته قرار می گیرند. رایج ترین امکانات در نظر گرفته شده در سایت ساز فروشگاه آنلاین ، امکان ثبت محصول و قیمت آن،‌امکان ثبت نام توسط کاربران،‌قابلیت اتصال به درگاه پرداخت و سبد خرید است. که در نمونه های پیشرفته تر امکاناتی همچون مقایسه محصول‌، محاسبه هزینه ارسال،‌پیگیری سفارشات و … دیده می شود. هزینه ی و زمان طراحی این وب سایت ها با توجه به گستردگی امکانات بسیار متغییر بوده که بستگی به امکانات مورد نیاز کارفرما دارد.

سئو سایت

یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با طراحی وب سایت ، بهینه سازی یا همان سئو سایت می باشد که بایستی به آن توجه داشته باشید. بهینه سازی سایت به رعایت استانداردهای کدنویسی و رعایت برخی نکات در فعالیت های وب سایت گفته می شود که در نهایت منجر به بهبود رتبه سایت در گوگل می شود. اگر اطلاعات کامل درباره سئو ندارید بد نیست به لیست سایت های برتر ایران مانند طرفداری نگاهی داشته باشید . تبلیغات در گوگل،‌ بهترین روش بازاریابی آنلاین در حال حاضر است زیر کاربران در حال جستجو مشتریان واقعی محصول یا خدمات شما هستند.

سئو داخلی one-page-seo :آناتومی یک صفحه بهینه ‌شده ( 2019 )

سئو داخلی چیست؟
زمانی که از سئو داخلی صحبت می‌کنید، مطمئنا به اندازه کافی در مورد تگ ها و چگالی کلمه کلیدی شنیده اید.
اگر به دنبال برخی از استراتژی‌های عملی هستید تا سئو داخلی خود را به بهترین نحو انجام دهید توصیه من این است که :
این پست را از دست ندهید ، بدون شک این اینفوگرافیک ( infographic ) را دوست خواهید داشت.
این یک چک لیست ساده از سئو داخلی است ، که به کمک آن می توانید ، به نتایج شگفت انگیری در ترافیک موتورهای جستجو برسید.
توضیحات در تصویر و در ادامه به صورت متن داده شده است :

  • استفاده از نشانی‌های اینترنتی seo friendly :

استفاده از نشانی‌های اینترنتی seo friendly

گوگل اظهار کرده‌ است که به ۳ تا ۵ واژه ابتدایی در یک URL بهای بیشتری داده می‌شود.

بررسی عوامل رتبه ‌بندی به ما نشان داد ، که نشانی‌های اینترنتی کوتاه دارای تاثیر بیشتری در نتایج جستجو می باشند.
بنابراین توصیه می‌کنم که نشانی‌های اینترنتی خود را کوتاه و جذاب کنید و همیشه کلمه کلیدی هدف خود را در نشانی اینترنتی خود بگنجانید.
به عبارت دیگر:
از نشانی‌های اینترنتی زشت اجتناب کنید:
۱۲۳=webdaran.com/p

یا نشانی‌های اینترنتی بلند:
۸/۶/۱۶/ webdaran.com/cat=SEO/on-page-seo-is-so-amazing-omg-its-the-best

  • عنوان را با کلیدواژه آغاز کنید :

عنوان را با کلیدواژه آغاز کنید

برچسب عنوان شما مهم‌ترین فاکتور بخش SEO است .

به طور کلی هرچه کلمه کلیدی به ابتدای برچسب یا تگ عنوان نزدیک‌تر باشد ، از دید موتورهای جستجو ارزش بیشتری دارد......

ادامه مطلب در لینک زیر......

https://webdaran.com/on-page-seo/

آنر نسخه محدودی از مجیک واچ 2 را با طراحی‌های چشم‌نواز معرفی کرد

آنر چند ماه پس از معرفی ساعت هوشمند مجیک واچ ۲ با همکاری ۴ طراح، نسخه‌ای محدود و چشم‌نواز از این ساعت را ارائه داده است.

آنر به‌تازگی نسخه‌ی محدودی از ساعت‌ هوشمند آنر مجیک‌واچ ٢ را در لندن معرفی کرده است. زیر مجموعه‌ی هواوی برای تحقق این اتفاق با تعدادی طراح جوان همکاری داشته است.
آنر این نمونه‌های منحصربه‌فرد را با همکاری جکی تسای (Jacky Tsai)، جرج گریوس (George Greaves)، وانگ دونگ‌لینگ (Wang DongLing) و جیووانی اوزولا (Giovanni Ozzola) تولید کرده است. توجه داشته باشید که مجیک‌واچ ٢ قبلا معرفی شده و این نمونه‌ها فقط نسخه‌های تولید محدود ساعت هوشمند مذکور هستند.

نسخه‌ی اصلی آنر ساعت هوشمند مجیک واچ ۲ در ماه نوامبر (آبان) معرفی شد. آنر این ساعت را در نمایشگاه CES 2020 نیز آورد که یکی از جوایز CES را به خود اختصاص داد. طراحی ظاهری هر یک از این ساعت‌های تولید محدود، متفاوت و کاملا مد روز به‌نظر می‌رسد. هر یک از ساعت‌ها دارای تم‌های مخصوص به خود هستند.
البته کاربران آنر مجیک‌واچ ٢ می‌توانند ساعت‌های خود را با واچ‌فیس‌های مختلف شخصی‌سازی کنند. به‌گفته‌ی آنر، طی مسابقه‌ی جهانی طراحی واچ‌فیس اخیر، بیش از ١۴٠٠ واچ‌فیس ارسال شده که ٨۵ عدد از این طرح‌ها انتخاب شده‌اند. طرح‌های مذکور، ماه آینده از طریق برنامه‌ی Huawei Health در دسترس خواهند بود.

منبع : https://www.androidheadlines.com/2020/01/honor-magicwatch-2-limited-edition.html