دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

حالت ناشناس Incognito برای گوگل مپ در اندروید ارائه شد

گوگل قابلیت ناشناس را در برنامه‌ی گوگل مپ برای حفظ حریم خصوصی بیشتر در اختیار کاربران اندروید قرار داده است.

اوایل ماه جاری، گوگل اعلام کرد که ویژگی جدید ناشناس (Incognito) برای Google Maps شروع به کار کرده است و اکنون باید در دستگاه‌های اندروید منتظر این قابلیت باشیم. البته ارائه‌شدن این قابلیت برای تمامی کاربران اندورید کمی زمانبر خواهد بود. قابلیت ناشناس در آینده در اختیار کاربران iOS نیز قرار خواهد گرفت اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است.

برای فعال‌کردن این حالت ناشناس در گوگل مپ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. برنامه‌ی Google Maps را باز کنید.

۲. روی تصویر نمایه‌ی خود ضربه بزنید.

۳. روی «Turn on Incognito mode» کلیک کنید.

قابلیت ناشناس Incognito چیزی نیست که همیشه بخواهید از آن استفاده کنید؛ زیرا باعث غیرفعال شدن برخی از ویژگی‌ها خواهد شد. برای مثال مکان‌هایی که می‌روید در سابقه موقعیت مکانی شما ذخیره نخواهد شد، جستجوهای شما در حساب کاربری‌تان ذخیره نمی‌شوند، از اطلاعات شما برای شخصی‌سازی استفاده نخواهد شد و همچنین میکروفون برای دستیار صوتی گوگل در نقشه از کار خواهد افتاد. از سوی دیگر باید بدانید که با فعال شدن این قابلیت، ردیابی شما همچنان ادامه خواهد داشت.

این قابلیت ناشناس دقیقا مشابه قابلیت Incognito در مرورگر کروم است که در سال ۲۰۰۸ برای جستجوی در وب و بازدید از صفحات وب مختلف ارائه شد. درنتیجه با این قابلیت هیچ سابقه‌ای از کاربران در مرورگر ثبت نخواهد شد. اما این قابلیت کارایی بیشتری در گوگل مپ خواهد داشت و از حریم خصوصی محافظت خواهد کرد. درنتیجه هیچ اطلاعاتی را از فعالیت‌های کاربران در گوگل مپ ذخیره نخواهد کرد.

فعال کردن حالت ناشناس در گوگل مپ بر نحوه‌ی استفاده یا ذخیره فعالیت شما در سرویس‌های اینترنت، سایر برنامه‌ها‌، جستجوی صوتی و خدمات گوگل تأثیر نمی‌گذارد. به عبارت دیگر، روشن کردن این ویژگی، اطلاعات ذخیره‌شده در حساب کاربری گوگل را به حداقل می‌رساند، اما کاری برای جلوگیری از دسترسی برنامه‌های ثالث انجام نمی‌دهد. البته نباید این قابلیت را به‌عنوان ابزاری کاملاً قابل اعتماد برای حفظ حریم شخصی دانست.

منبع : https://techcrunch.com/2019/11/01/google-maps-incognito-mode-starts-rolling-out-for-android-users/

اصول اولیه طراحی سایت: برای طراحی سایت به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

به نظر شما برای طراحی و توسعه وب سایت ما به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ وب سایت شما به عنوان یک پلت فرم تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد و به مشتریان بالقوه شما اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت و محصولات موجود شما ارائه دهد. اما موارد خاصی وجود دارد که برای طراحی وب سایت باید بدانها توجه داشته باشید.

امروزه با الکترونیکی شدن جهان و گسترش اینترنت در سطح دنیا و افزایش بازدیدکنندگان هر سازمان، شرکت و حتی شخص نیاز به داشتن فضایی اختصاصی بر روی اینترنت را احساس می کند. در واقع وب سایت صفحه های اختصاصی بر روی اینترنت می باشد که مجموعه ای از فایل های متنی، تصویری و صوتی را در بر میگیرد و اطلاعات را در کل جهان در اختیار کاربران قرار می دهند. برای راه اندازی یک سایت شما به چند چیز در ابتدای کار نیاز دارید.

قوانین طراحی وب سایت
برای طراحی سایت شما به ترتیب به اطلاعات زیر نیاز خواهید داشت:

انتخاب نام مناسب برای سایت خود و ثبت نام سایت (دامنه)
نام دامنه اولین موردی است که برای شروع طراحی وب سایت بدان نیاز دارد. در انتخاب نام دامنه خود نهایت وسواس را به خرج دهید چرا که نمی توان آنرا تغییر داد و برای انتخاب دامنه به زیبایی اسم آن نگاه خاصی داشته باشید به طور مثال نی نی سایت یکی از دامنه های زیبای ایران است. دامنه نام آدرس دیجیتالی شماست که افراد برای اتصال به وب سایت شما از آن استفاده می کنند.

گرفتن فضای کافی برای قرار دادن اطلاعات خود در شبکه جهانی اینترنت‌ (هاست)
هاستینگ وب یک سرور یا هاست است که محتوای وب سایت شما به صورت آنلاین در آنجا مقیم است. نوع هاستی که شما انتخاب می کنید بستگی به بازدیدکنندگان وب سایت شما و میزان فضای مورد نیاز شما دارد. ۲ نوع از رایجترین هاست به صورت زیر است:

هاست اشتراکی که شما یک هاست را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید. این نوع هاست ها برای سایت هایی که نوپا هستند مثل جام نیوز کاربرد دارد. به طور مثال اگر شما دانشجویی باشید که در یک خوابگاه زندگی می کنید شما آشپزخانه، اتاق نشیمن و غیره خود را با سایر دانشجویان به اشتراک می گذارید.
هاست اختصاصی که شما لازم نیست سرورتان را به اشتراک بگذارید. به طور مثال شما کل یک ساختمان را اجاره می دهید.

گرافیک سایت و طراحی قالب مورد نظر برای صفحات سایت خود
سازندگان وب سایت بسار زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را راه اندازی کنید. ما پیشنهاد می کنیم از وردپرس به عنوان پلت فرم وب سایت در طراحی سایت حرفه ای استفاده کنید. وردپرس یکی از محبوبترین سازنده های وب سایت محبوب در جهان است که ۳۰ درصد از تمام وب سایت هایی که در اینترنت وجود دارد با استفاده از وردپرس طراحی شده است. وردپرس رایگان است و دارای هزاران قالب و پلاگین است. وردپرس بسیار انعطاف پذیر است و تقریبا با بیشتر ابزارهای جانبی و سرویس های موجود کار می کند. علاوه بر این شما باید طراحی انیمیشن و فایلهای متحرک برای بنر و صفحات داخلی را در نظر داشته باشید. شما می توانید از ۱۳ تا از بهترین سایت های دانلود قالب HTML و وردپرس فارسی و انگلیسی رایگان نیز استفاده کنید.

سرعت وب سایت
این مهم است که وب سایت شما سریعا بارگیری شود. سرعت وب سایت یکی از مهمترین الزاماتی است که در مورد طزراحی و توسعه وب سایت وجود دارد. برای اطمینان از اینکه سایت شما در عرض ۱۵ ثانیه لود می شود پیشنهاد می شود که از استفاده بیش از حد تصاویر، انیمیشن ها، فیلم ها و صداها و غیره جلوگیری کنید.

امنیت SSL
گوگل اعلام کرده است که به سایت هایی که دارای پروتکل HTTPS هستند و از یک گواهینامه ۲۰۴۸ بیتی SSL استفاده می کنند رتبه بیشتری می دهد.  این نوع از امنیت برای سایت های بانکی مثل شاپرک بسیار مهم است چرا که کاربران بسیاری از طریق انها تراکنش های بانکی انجام می دهند و نباید اعتماد کاربران خود را از دست بدهند.گوگل می گوید که گواهینامه اس اس ال روی نمایش جهانی تاثیر می گذارد و صاحبان وب سایت ها را تشویق می کند تا HTTP را به HTTPS تبدیل کنند.

سئو
سئو یکی از جنبه های مهم وب سایت شما است که به ربات های موتورهای جستجو تفهیم می کند صفحه وب شما را ببیند. سئو به موتوهای جستجو کمک می کند تا کاربران را به آنچه که می خواهند نزدیک کند و کاربران به نتایج مرتبط تری دست یابند.

ادغام شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را فرا گرفته است شما باید دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را برای بازدیدکنندگان خود قرار دهید تا مطالب شما به سادگی به اشتراک گذاشته شوند. این موضوع در ارتقاء رتبه سایت در موتور های جستجو بسیار مهم است چرا که از طریق این روس می توان تعداد کاربر بیشتری را به سایت وارد کرد.موارد دیگری که شما باید در نظر داشته باشید برنامه نویسی صفحات و طراحی بانک اطلاعاتی (در صورت نیاز) می باشد.

ردیابی و تجزیه و تحلیل
ابزار ردیابی و تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا بدانید بازدیدکنندگان شما با وب سایتتان چگونه تعامل دارند. دانستن این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا وب سایت خود را بهبود دهید. شما می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics استفاده کنید تا بدانید چه تعداد کاربرانی در چه صفحه از سایت شما هستند، کدام مطلب شما بازدید بیشتری داشته، کاربران چه مدت زانی را داخل سایت شما سپری کرده اند و غیره.

قبل از شروع طراحی وب سایت این نکات را بدانید
پس از انجام مراحل فوق، شما باید فایل های طراحی شده را بر روی فضای خریداری شده برای سایت خود بارگذاری نمایید. به طور کلی در مبحث طراحی سایت دو نوع سایت داریم: ۱) سایت های استاتیک یا ثابت ۲) سایت های داینامیک یا پویا

سایت های استاتیک، سایت هایی هستند که تنها حالت اطلاع رسانی دارند و ارتباط آنها با کاربران یک طرفه و از طرف سایت می باشد. این نوع سایت ها دارای مزایایی می باشند که از این بین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فضای کم
گرافیک و ظاهر بسیار زیبا

سایت های داینامیک سایت هایی هستند که دارای مدیریت محتوا (CMS (Content Management System هستند. امکان مدیریت نوشته ها و گرافیک سایت را به کاربر می دهد. اکثر سایت های مطرح داخلی مانند ورزش3 با این حالت طراحی شده اند. خواص این سایت ها عبارتند از:

فضای نسبتا زیاد
گرافیک و ظاهر با کیفیت به نسبت پایین تر از سایت های ثابت
کارایی بالا

این سایت ها برای افراد، سازمان ها و یا شرکت هایی هستند که نیاز به تغییر اطلاعات و به روز رسانی سایت به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه دارند. زیرا مدیریت محتوای سایت بسیار آسان است و نیاز به شخصی که آشنا با طراحی و برنامه نویسی سایت است ندارد و هر شخصی می تواند به راحتی از ان استفاده نماید. در واقع سیستم مدیریت محتوا این امکان را به افراد می دهد تا بدون داشتن اطلاعات فنی و تخصصی در زمینه طراحی وب بتوانند به راحتی کنترل اطلاعات، محتوا، چیدمان و… سایت خود را شخصا انجام دهند.

فیلترهای جراحی پلاستیک از اینستاگرام حذف می شوند

اینستاگرام اعلام کرده کلیه فیلترهای واقعیت افزوده ای که جراحی زیبایی را تبلیغ می کنند به خاطر آسیب هایی که ممکن است برای سلامت روانی افراد داشته باشند را حذف خواهد کرد.

افکت هایی که ظاهری با لب های تزریقی یا لیفت صورت و هر گونه زیبایی ظاهری مصنوعی را به چهره افراد اضافه می کنند در زمره مواردی هستند که از اینستاگرام حذف می شوند.

اینستاگرام در بیانیه خود آورده است که طبق تحقیقات فیلترهای تغییر دهنده چهره میتوانند احساس افراد در مورد ظاهرشان را بدتر کنند و در نتیجه این شبکه اجتماعی که به فیسبوک تعلق دارد تصمیم گرفته این فیلترها را به خاطر بهبود سلامت کاربرانش حذف کند.

یکی از سخنگویان فیسبوک در این باره گفته است:

ما در حال ارزیابی مجدد سیاست هایمان هستیم و می خواهیم فیلترهای مان تجربه مثبتی را برای مردم ایجاد کنند. همزمان با ارزیابی این سیاست ها، کلیه افکتهایی (از گالری افکت ها) که به جراحی پلاستیک ارتباط پیدا می کنند را حذف خواهیم کرد و تایید افکت های جدید مانند اینها را متوقف خواهیم کرد.

چند ماه پیش، آپدیت جدیدی برای اینستاگرام منتشر شد که به کاربران امکان می داد افکت های مجازی مختص به خود از جمله انواع انیمیشن و فیلترهای چهره را بسازند و آنها را روی ویدیوها و تصاویر خود قرار دهند و حالا ظاهرا به خاطر اثرات نامطلوب برخی از آنها، افکت هایی که جراحی پلاستیک روی چهره را به تصویر می کشند حذف می شوند.

البته طبق اعلام اینستاگرام هنوز مشخص نیست که چه مدت طول می کشد کلیه این فیلترها حذف شوند اما بسیاری از کاربران از این محدودیت ها استقبال کرده اند و همزمان برخی نیز به این مساله اعتراض کرده اند.

ویشال شاه مدیر محصول اینستاگرام در این باره گفت:

باور دارم که تصویر چهره به صورت کلی و نه فقط در اینستاگرام، موضوع واقعا مهمی است و با در نظر داشتن تحقیقات صورت گرفته در این باره، این مساله ایست که برایمان اهمیت بالایی دارد.

منبع : https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-7605209/Instagram-BANS-غیر مجاز می باشدmetic-surgery-filters-mimic-botox-lip-fillers.html

چه تولیدکنندگانی آپدیت اندروید 10 را امسال منتشر می‌کنند؟

گوگل فهرستی از تولیدکنندگانی تهیه کرده که به‌روزرسانی اندروید 10 را حداکثر تا انتهای سال جاری میلادی منتشر می‌کنند.

یکی‌از بزرگ‌ترین مشکلاتی که گریبان‌ سیستم‌عامل اندروید را گرفته، پراکندگی دستگاه‌های اندرویدی است. گستردگی دستگاه‌های اندرویدی اگرچه حق انتخاب بیشتری را به مشتریان می‌دهد؛ اما از سوی دیگر، کار گوگل و تولیدکنندگان را برای آماده‌سازی سریع به‌روزرسانی‌ها و انتشار آن‌ها سخت‌تر می‌کند.

خوشبختانه گوگل با شناخت این مشکل، دست‌روی‌دست نگذاشت و همزمان با انتشار به‌روزرسانی اندروید ۸ از برنامه‌ی جدید خود برای تسریع روند انتشار به‌روزرسانی‌ها تحت‌نام پروژه‌ی تربل رونمایی کرد؛ پروژه‌ای که به‌سبب ساختار ماژولار خود، به تولیدکنندگان امکان دستکاری راحت‌تر اندروید و انتشار سریع‌تر به‌روزرسانی‌های اندروید را می‌داد.

هم‌اکنون دو سال از آغاز به کار پروژه‌ی تربل گذشته است و می‌توان تأثیرات آن را بهتر متوجه شد.

گوگل در مطلبی وبلاگی، نرخ به‌روزرسانی نسخه‌های گذشته اندروید را مشخص کرده که از پیشتازی اندروید ۹ در مقایسه با به‌روزرسانی پیشین خبر می‌دهد. طبق جزئیاتی که اهالی مانتین‌ویو منتشر کرده‌اند، پروژه‌ی تربل در اولین سال توانسته نرخ به‌روزرسانی به اندروید ۹ را سریع‌تر از نسخه‌های قبلی کند؛ اتفاقی که درنهایت منجر به این شده تا اندروید ۹ هم‌اکنون ۲۲/۶ درصد از سهم اندروید را در دست داشته باشد. گوگل ادعا می‌کند که به‌لطف پروژه‌ی تربل، میانگینِ زمانِ به‌روزرسانی از اندروید ۸ به اندروید ۹ نزدیک‌به ۳ ماه کاهش پیدا کرده است؛ مقداری که انتظار می‌رود امسال با اندروید ۱۰ باز هم کاهش پیدا کند.


 

HMD یکی‌از نخستین تولیدکنندگانی بود که اندروید ۱۰ را با انتشار یک به‌روزرسانی دراختیار دارندگان نوکیا 8.1 قرار داد. اسنشال، شیائومی و وان‌پلاس نیز ازجمله‌ دیگر تولیدکنندگانی محسوب می‌شوند که عملکرد سریعی در ارائه‌ی به‌روزرسانی اندروید ۱۰ داشته‌اند. 

طبق انتظار گوگل، تا انتهای سال جاری میلادی، تولیدکنندگان بیشتری به این فهرست اضافه خواهند شد.

بسیاری از تولیدکنندگان نظیر ایسوس، ال‌جی، اوپو، ریلمی، سامسونگ، شارپ، ترنشن و ویوو متعهد شده‌اند که تا آخر سال جاری، دستگاه‌های خود را به‌ اندروید ۱۰ به‌روزرسانی کنند.
اگر این ادعای گوگل تا پایان سال جاری محقق شود، قطعا مؤفقیت بزرگی برای اندروید محسوب خواهد شد. انتظار می‌رود که روند انتشار به‌روزرسانی‌ها در سال‌های آتی با نسخه‌های بعدی اندروید بیش‌از‌پیش سریع‌ شود.

دیدگاه خود را در‌این‌رابطه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

منبع : https://www.gsmarena.com/google_confirms_most_major_manufacturers_

تبلیغات بنری چیست؟

امروزه تبلیغاتی روی مردم اثرگذار است که خودشان آن را انتخاب کنند و یا دوستان و آشناهایشان به آن ها پیشنهاد دهند.این تبلیغات، تبلیغاتی هستند که به کاربران حق انتخاب می دهند مثل تبلیغات بنری در شبکه های مجازی، یا تصاویر و ویدئوهایی که در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته می شوند.

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری، اولین فرم از تبلیغات آنلاین غیر رایگان است که در قالب گرافیکی و فرمت‌های مختلف مانند متن، تصاویر، ویدئو و … در مقابل کاربران ظاهر می‌شود و در صورت کلیک بر روی آن‌ها مرورگر اینترنت، شما را به وب‌سایت تبلیغ‌کننده منتقل خواهد کرد.هدف از تبلیغات بنری، انتقال پیام برند و تبلیغات به بازدیدکنندگان وب‌سایت موردنظر است.

این تبلیغات در بخش‌های متمایزی از وب‌سایت‌ها که به‌طور خاص برای تبلیغات در نظر گرفته شده‌اند، ظاهر می‌شوند.این بنرها اغلب به‌صورت مستطیلی هستند و هرچه مستطیل‌ها عریض‌تر باشند نسبت به بنرهای باریک‌تر ، تأثیرگذاری بهتری دارند.بنرها می‌توانند به‌صورت ثابت یا متحرک باشند.انتخاب فرمت مناسب برای آگهی‌ها به‌منظور حاصل شدن بهترین نتیجه بسیار مهم است.

در این نوع از تبلیغات آنلاین هر سایت پربازدید، تعدادی جایگاه برای تبلیغات در نظر گرفته و آن‌ها را با ارقام ثابت برای مدت زمانی محدود به متقاضیان اجاره می‌دهد.هر برند بر حسب نیاز خود یا کمپین تبلیغاتی که در حال اجرا دارد می‌تواند هزینه‌ جایگاهی را پرداخت کرده و آگهی خود را در معرض دید مخاطبین قرار دهد.این سبک از تبلیغات یکی ازمحبوب‌ترین و متداول‌ترین نوع تبلیغات بین برندهاست.

نحوه کار تبلیغات بنری

در این روش در ابتدا شما یک تصویر حرفه ای که معرف خدمات یا محصول شماست را طراحی می کنید و سپس این تصویر را در کانال های تلگرام، پیج های اینستاگرام یا سایت های پر بازدید قرار می دهید.در طراحی بنرهای تبلیغاتی در ابتدا لازم است مشخص کنید که آیا می خواهید این بنر را در وب سایت های دیگر قرار دهید یا اینکه می خواهید آن را در جوامع مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام یا … منتشر کنید.

اگر که صاحب یک وب سایت باشید می توانید به گونه ای بنر خود را طراحی کنید که بازدید کنندگان با مشاهده و کلیک روی بنر شما وارد صفحه فرود (لندینگ پیج) سایتتان شوند.اگر هم که می خواهید بازدیدکنندگان را به کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام خود هدایت کنید لازم است که آخرین پست های خود را با دقت زیاد و مرتبط با موضوع بنر تبلیغاتی خود قرار دهید.

نحوه کار در تبلیغات بنری بدین صورت است که شرکت‎‌هایی وجود داشته که طرف قرارداد سایت‌های پربازدید و مطرح بوده و وظیفه اجاره این جایگاه‌ها را دارند.وقتی شما از یکی از این شرکت‌ها جایگاه یا پکیجی را خریداری کنید تبلیغات شما در تمام سایت‌های طرف قرارداد بر اساس نوع خرید شما نمایش داده می‌شود.کیفیت خدمات ارائه شده و سایت‌های تحت پوشش موضوعات مهمی است که انتخاب ارائه دهنده سرویس تبلیغات بنری را سخت خواهد کرد.

تبلیغات بنری در ۳ قالب قراردادی صورت می پذیرد:
تبلیغات در بازه زمانی مشخص
تبلیغات همکاری در فروش (پورسانتی)
تبلیغات کلیکی ( مبلغی را به سایت‌ موردنظر پرداخت کند تا بنر را در سایت‌شان بگذارند )


سه دلیل برای تبلیغات بنری....

مطلب کامل در لینک زیر