دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

توضیحات مایکروسافت در مورد آپدیت 19H2 ویندوز 10

مایکروسافت با انتشار پستی در وبلاگ خود در مورد به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ توضیح داد.

زمانی‌که مایکروسافت درحال کار روی نسخه‌ی فعلی ویندوز ۱۰ بود و خبر از کار هم‌زمان روی نسخه‌ی بعدی ویندوز داد، باعث گیج شدن خیلی از کاربران شد که هدف و برنامه‌ی مایکروسافت از این حرکت چیست؟ خوشبختانه مایکروسافت امروز توضیحات کافی در این مورد ارائه داده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

درواقع ویندوز ۱۰ نسخه‌ی 10 19H2 به‌روزرسانی بزرگی برای نسخه فعلی ویندوز ۱۰ نخواهد بود، بلکه بیشتر یک به‌روزرسانی جزئی است که روی بهبود عملکرد ویندوز، ویژگی‌های سازمانی و ارتقاء کیفیت ویندوز تمرکز دارد.

جان کی‌بل در وبلاگ مایکروسافت توضیح می‌دهد که به‌روزرسانی 10 19H2 به‌عنوان یک به‌روزرسانی تجمعی برای کاربران ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد و این موضوع به این معنی است که کاربرانی که از نسخه‌ی ماه مه ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، آن را به‌صورت یک به‌روزرسانی کم‌حجم و دقیقا همانند به‌روزرسانی‌های ماهیانه‌ی ویندوز دریافت می‌کنند. بااین‌حال کاربرانی که از نسخه‌ی قدیمی ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، باید این به‌روزرسانی‌ها را به‌صورت منظم و به ترتیب دریافت کنند.

مایکروسافت از امروز آزمایش نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ با کدنام 19H2 را شروع کرده است. نکته مهم برای دریافت این به‌روزرسانی این است که کاربران باید حتما تنظیمات بخش دریافت نسخه‌ی ایسنایدر را روی Slow بگذارند تا قادر به دریافت این نسخه باشند. مایکروسافت می‌گوید به‌دلیل کنترل ویژگی‌ها و کیفیت این به‌روزرسانی، تمام ویژگی‌ها به‌صورت هم‌زمان برای کاربران فعال نیست و ممکن است کاربران ویژگی‌های جدید را بعد از به‌روزرسانی به نسخه‌ی اینسایدر مشاهده نکنند.

مایکروسافت تاریخ مشخصی برای ارائه این به‌روزرسانی اعلام نکرده، هرچند که می‌گوید هدفش ارائه این به‌روزرسانی در ماه سپتامبر است.

اگر علاقمند به تست ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ هستید، همین حالا می‌توانید ازطریق تنظیمات ویندوز اینسایدر کامپیوتر خود را به بیلد جدید آزمایشی یعنی 18362.10000 ارتقا دهید. توجه داشته باشید که نسخه‌های آزمایشی دارای باگ هستند و ممکن است به فایل‌های شما صدمه بزند.

منبع : https://www.thurrott.com/windows/windows-10/209594/microsoft-finally-explains-windows-10-19h2-releases-new-build

سئو و مراقبت های سایت

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا سئو یا SEO یا همان Search Engine optimizing به یک سری کار هایی گفته می شود که برای افزایش رانکینگ در موتور های جستجو و در نهایت افزایش ترافیک وب سایت انجام می شود که این کار ها یا اصلاحات برای موفقیت یک وب سایت ضروری است.

در صورتیکه این مهم را نادیده بگیرید پیشرفت وب سایت شما کند می شود ترافیک مناسب نخواهید داشت و وب سایت شما کمتر دیده خواهد شد اگر وب سایت خوبی داشته باشید با محتویات جذاب اما روی بهینه سازی آن در موتور های جستجو به اندازه کافی سرمایه گذاری نکنید مانند این است که روزنامه ای منتشر کنید و برای پخش آن در روزنامه فروشی ها فعالیت لازم را انجام ندهید و بگویید مطالب من آنقدر جذاب هستند که مردم خودشان بدنبال آن به دفتر روزنامه می آیند ولی خود می دانید که در عمل چنین اتفاقی نمی افتد. شاید فکر کنید بهینه سازی وب سایت یا سئو نیاز به هزینه زیادی دارد و من نمی توانم از عهده آن برآیم اما باید به شما بگویم که این حرف کاملا درست نیست چون بسیاری از این کار ها نیازی به هزینه ندارد و برخی را هم می توانید با کمترین هزینه و کمی تلاش انجام دهید.

اما نکات لازم برای بهینه سازی سایت یا سئو:

یک نقشه سایت یا sitemap بسازید

موتور های جستجو نقشه سایت را دوست دارند. این کار مستقیماً رانکینگ وب سایت شما در موتور های جستجو را بالا نمی برد اما برای پیدا کردن لینک ها در وب سایت شما کمک می کند. راستش را بخواهید اینکه نقشه سایت یا sitemap شما به فرمت XML , HTML , TEXT باشد یا مخصوص گوگل باشد خیلی فرق نمی کند مهم این است که به موتور های جستجو کمک کند تا محتویات مورد نظر شما را ببیند. امروزه در اغلب سایت های معتبر داخلی مانند نماشا این اصل به خوبی رعایت شده است. البته مهم است که بدانید کدام موتور جستجو بیشترین ترافیک را برای شما می فرستد و سعی کنید نقشه سایتی مناسب با آن برای وب سایت خود بسازید. از گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو و Google sitemap غافل نشوید. شما حتی می توانید چندین نقشه سایت به فرمت های مختلف داشته باشید.


۳۰۱ redirect یا ارجاع دائمی

زمانی پیش می آید که صفحه ای از وب سایت خود را به سایت یا صفحه دیگر ارجاع می دهید طوری که وقتی کاربر آن صفحه را باز می کند بلافاصله به صفحه مورد نظر شما هدایت می شود به این کار redirect می گویند اما وقتی این عمل را انجام می دهید باید متوجه باشید که اسپمر ها هم از این روش استفاده می کنند و به این ترتیب کاربران را گول می زنند و آنها را به صفحه ای غیر مرتبط هدایت می کنند به همین دلیل این کار از نظر موتور های جستجو خیلی خوشایند نیست اما یعضی مواقع این کار لازم است مثلا وقتی که آدرس ها در وب سایت شما تغییر کرده اند یا یک قسمت از وب سایت خود را با دامنه ای جدید از وب سایت قدیمی جدا می کنید مجبورید از این روش استفاده کنید اما در این شرایط بهتر است به موتور جستجو بفهمانید که این جابجایی دائمی است و هدف شما گول زدن کاربر و سوء استفاده از او نیست. اگر سایتی مثل طرفداری روزی قصد تغییر آدرس خود را داشته باشد باید تک تک این نکات را رعایت کند در غیر این صورت جایگاه خود را از دست می دهد .به همین دلیل بهتر است از ارجاع دائمی یا ۳۰۱ http server redirect  استفاده کنید. این کار به موتور های جستجو می گوید که این یک ارجاع دائمی است و آنها باید در بانک اطلاعاتی خود بازنگری کنند و آدرس صفحه جدید شما را با آدرس یا لینک قبلی جایگزین کنند. و چون اسپمر ها از redirect 302 یا موقت استفاده می کنند فکر خوبی نیست که شما هم از آن استفاده کنید.

فقط برای لینک های خیلی طولانی یا سخت از redirect 302 یا ارجاع موقت استفاده کنید


وقتی که از ارجاع موقت یا ۳۰۲ استفاده می کنید به موتور های جستجو می گویید که نباید آن صفحه قبلی حذف شود و بلکه از صفحه جدید بخاطر لینک ساده و کوتاه یا کاربر پسند آن استفاده می کنید. اما در استفاده از این نوع ارجاع بسیار محتاط باشید و فقط در صورت لزوم از آن استفاده کنید چون این روش اسپمر هاست.


تا می توانید لینک های خارجی بگیرید.

لینک های خارجی از وب سایت ها و وبلاگ های دیگر به سایت شما داده شده است. این لینک ها بسیار ارزشمند هستند. و اگر لینک های زیادی از سایت ها و وبلاگ های دیگر به سایت شما داده شود کمک بزرگی برای افزایش رانکینگ وب سایت شما خواهد بود. بخاطر داشته باشید اگر یک یا دو لینک از یک وب سایت با رانکینگ بالا بگیرید بهتر از این است که از ۱۰ لینک از وب سایت هایی با رانکینگ پایین داشته باشید. این اصل در سئو سایت شما بسیار تاثیر گذار است اما باید بدانید که انجام امور سئو هزینه های گوناگونی دارد و اگر دوست دارید لیست قیمت را ببینید این لینک https://webdaran.com/تعرفه-سئو-سایت/ به شما کمک شایانی می کند.

کلمات کلیدی خود را در پاراگراف اول قرار دهید

تکرار شدن کلمات کلیدی در مقاله مهم است. اما مهمتر از آن وجود این کلمات کلیدی در چند سطر اول مقاله است. بنابراین باید سعی کنید مقدار بیشتری از متن و کلمات کلیدی خود را به پاراگراف اول منتقل نمایید.


بهینه سازی سایت با گنجاندن کلمات کلیدی

عکس ها جای مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی هستند در کد HTML مربوط به عکس می توانید توضیحات و کلمات کلیدی مرتبط با آن قرار دهید به این ترتیب کلمات کلیدی را بدون اینکه در معرض دید کاربران به صورتی غیر طبیعی تکرار شود و آنها را اذیت کند به موتور های جستجو نمایش داده اید. اما مراقب باشبد در این کار زیاده روی نکنید به این کار Keyword Stuffing می گویند و به معنای جاسازی کلمات کلیدی است یعنی شما با جاسازی کلمات کلیدی سعی در گول زدن موتور های جستجو داشته اید و طبیعتا از طرف موتور های جستجو مجازات خواهید شد و در رتبه وب سایت شما و ترافیک آن تاثیر منفی خواهد داشت. همیشه به یاد داشته باشید بهینه سازی سایت با زیاده روی سازگار نیست!


فونت کلمات کلیدی خود را بزرگتر کنید.

موتور های جستجو طوری برنامه ریزی شده اند که وقتی متن را می خوانند به اندازه فونت هر کلمه اهمیت می دهند و وقتی که یک کلمه فونت بزرگتری نسبت به بقیه متن داشته باشد آنرا مهمتر تشخیص می دهند. برای این منظور از CSS یا تگ های فونت استفاده کنید. برای تیتر های مقاله یا متن خود از فونت بزرگتر استفاده کنید.

برای کلمات کلیدی خود از فرمت متفاوت استفاده کنید

برای اینکه کلمات کلیدی خود را متفاوت از بقیه نمایش دهید از تگ های <strong> و <em> استفاده کنید موتور های جستجو می توانند این تک ها را بخوانند و بفهمند که کلماتی که با این تگ ها مشخص شده اند مهمتر از بقیه متن هستند. در سایت های خبری مانند ایسنا به خوبی این نکات رعایت شده است .

کلمات کلیدی خود را در تیتر ها استفاده کنید

این کار از درجه بالای اهمیت برخوردار است. تگ های h1 , h2 , h3 محل بسیار مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی هستند. موتور های جستجو می دانند که تیتر ها از اهمیت بالاتری برخوردار هستند بنابرای به کلمات کلیدی که در تیتر ها پیدا می کنند ارزش بیشتری می دهند.

کلمات کلیدی را در لنگر لینک قرار دهید!

در کد HTML مربوط به هر لینک می توانید متنی قرار دهید از نظر موتور های جستجو لینک ها دارای اهمیت بیشتری هستند و با قرار دادن کلمات کلیدی در کد آنها می توانید در نتیجه جستجو رتبه بهتری داشته باشید.


از دیگران بخواهید به شما لینک بدهند!

یک راه ساده برای این که لینک های خارجی دریافت کنید این است که از دیگران بخواهید به شما لینک بدهند. اما همانطور که قبلا هم گفتم لینک های بیش از حد هم می تواند تاثیر منفی داشته باشد بنابراین در خرید و فروش لینک محتاطانه عمل کنید.

سعی کنید با کلمات کلیدی مناسب و مرتبط لینک شوید

اینکه با چه عنوانی به شما لینک شود خیلی تحت کنترل شما نیست اما اگر تا حد امکان سعی کنید با کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با عنوان وب سایت خود لینک شوید عالی است. اگر شانس خوبی داشته باشید که آنها از کلمات کلیدی که غیر مرتبط باشد استفاده نکنند. رعایت انتخاب کلمات کلیدی تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت شما دارد.  از کلمات کلیدی که معنای نزدیک داشته باشند استفاده کنند به خاطر داشته باشید که آنها لطف کرده اند که به شما لینک داده اند. اگر بتوانید روابط مناسبی با آنها برقرار کنید و ارتباط با گردانندگان آن وب سایت مقدور و منطقی باشد می توانید از آنها بخواهید که عنوان لینک را تغییر دهند. اما مراقب باشید چون ممکن است آنها زود رنج تر از آنی باشند که فکر می کنید و لینک خود را از دست بدهید. یکی دیگر از راه هایی که می توانید به کمک آن لینک های خارجی را به وب سایت خود بیشتر کنترل کنید این است کد لینک مورد نظر خود را در وب سایت خود قرار دهید.


سعی کنید از وب سایت های مشهور و معتبر لینک بگیرید

وf سایت های معتبر و مشهور که از رانکینگ بالایی نزد موتور های جستجو برخوردارند با لینک دادن به شما اعتبار شما را هم بالا می برند. به عبارت دیگر موتور های جستجو این گونه تعبیر می کنند که اگر یک سایت معتبر و بزرگ چیزی ارزشمند در وب سایت شما یافته اند که ارزش لینک دادن داشته است بنابراین باید چیزی با ارزش در وب سایت شما وجود داشته باشد و تاثیر مثبتی در رانکینگ شما خواهد داشت. ارزش بالای یک وب سایت را می توانید از رتبه آن در گوگل متوجه شوید. به طور مثال در ایران سایتی مانند دیجی کالا رتبه بسیار بالایی دارد. همچنین وب سایت هایی که دارای نام دامنه ای هستند که پسوند آن .edu است هم از ارزش و اعتبار بالایی نزد موتور های جستجو برخوردارند. چون این وب سایت ها آموزشی هستند و معمولاً به موسسات و دانشگاهها و مدارس مرتبط هستند و اگر به شما لینک دهند بسیار ارزشمند است. حتی می توانید مطالبی مرتبط با موضوع وب سایت قرار دهید که مورد توجه دانشجویان و دانش آموزان و مدرسین باشد. تا به این ترتیب در لینک های آنها هم جایی داشته باشید.

گوگل کروم روی ۵ میلیارد دستگاه اندرویدی نصب شده است

نسخه اندرویدی مرورگر گوگل کروم، به‌تازگی از مرز 5 میلیارد نصب فعال در گوشی‌های اندرویدی گذشت. توسعه روز افزون این مرورگر توسط گوگل و افزوده شدن قابلیت‌های جدید به آن را می‌توان مهم‌ترین دلیل موفقیت این مرورگر دانست.

باشگاه پنج میلیاردی‌های پلی‌ استور به‌تازگی پنجمین عضو خود را شناخت. این عضو جدید امپراطور مصرف رم، یعنی گوگل کروم است. پیش‌تر نیز سایر اپلیکیشن‌های گوگل نظیر گوگل مپس، جیمیل، یوتیوب و جستجوی گوگل به عضویت این باشگاه درآمده بودند. جمعیت استفاده کنندگان از گوگل کروم اندروید روز به روز در حال نزدیک‌تر شدن به جمعیت کره زمین است!

نکته‌ای که باید توجه داشت این است که بخش عظیمی از این جمعیت پنج میلیاردی، مربوط به نصب پیش‌فرض مرورگر گوگل کروم روی دستگاه‌های استفاده کننده از خدمات گوگل پلی است. با این حال افزوده شدن قابلیت‌هایی نظیر حالت تیره، سازنده پسورد و عملکرد بهتر در اشتراک‌ گذاری فایل‌ها در به دست آمدن این موفقیت بی‌تاثیر نیست.

اکو سیستم اندروید هیچ محدودیتی برای استفاده از مرورگر اندرویدی ندارد. در این میان برخی از آن‌ها نظیر فایرفاکس، اپرا و Brave عملکرد قابل قبولی داشتند و از محبوبیت خوبی برخوردار هستند. با این حال اکثر کاربران، استفاده از گوگل کروم را به دلیل سرعت، طراحی و قابلیت‌های روز افزون آن ترجیح می‌دهند. برای دریافت آخرین نسخه گوگل کروم اندروید می‌توانید از گوگل پلی استفاده کنید.

منبع : https://www.androidpolice.com/2019/06/27/google-chrome-for-android-hits-5-billion-installs-20-trillion-tabs-probably/

تولد ۱۰ سالگی برند گلگسی سامسونگ

برند معروف و پرطرفدار گلکسی سامسونگ ۱۰ ساله شد. گلکسی در طول مسیر خود برای تبدیل‌ به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای جهان، راه پرفرازونشیبی را پشت‌سر گذاشت.

ده سال پیش در چنین روزهایی، شرکت کوچکی به‌نام سامسونگ تلفنی به‌نام گلکسی (Galaxy بدون حرف S) را با سیستم‌عامل جدید گوگل، اندروید، به بازار عرضه کرد. شاید از نگاهِ مدرن امروز، این تلفن مشخصات و طراحی مسخره‌ای داشت باشد؛ ولی باتوجه‌به ۱۰ سال رقابت با آیفون، سری گلکسی توانسته در بین مصرف‌کنندگان، هم‌رده و کنار آیفون قرار بگیرد.

۲۹ژوئن۲۰۰۹، سامسونگ اولین گلکسی را به بازار عرضه کرد؛ دستگاه کوچکی با شماره مدل GT-I7500 و ویژگی‌هایی ازاین‌دست:‌ صفحه‌ی امولد ۳.۲ اینچی با رزلوشن ۴۸۰ در ۳۲۰ پیکسل، پردازنده‌ی ۵۲۸ مگاهرتزی، ۱۲۸ مگابایت رم، پشتیبانی از حافظه خارجی تا هشت گیگابایت، دوربین ۵ مگاپیکسلی و پشتیبانی از ارتباط GSM/HSDPA. یکی از ویژگی‌های مؤثر در فروش این تلفن در سال ۲۰۰۹، پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بود.

با ورود اولین سری برند گلکسی، سامسونگ توانست تلفن‌هایی وارد بازار کند که برخلاف سنّت‌های قدیم سامسونگ دیگر کُند نبودند و می‌توانستند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت کنند. این تلفن‌ها در ابتدا با اندروید ۱.۵ کاپ‌کیک ارائه شدند و در بعضی مناطق با به‌روزرسانی به نسخه‌ی اندروید دونات، یعنی ۱.۶، ارتقا یافتند. بااین‌حال بعد از آن، به‌روزرسانی دیگری دریافت نکردند؛ گرچه رام‌های غیررسمی برای گلکسی وجود داشتند.

در سال ۲۰۱۰، گلکسی S بزرگ‌تر و سریع‌تر از قبل ارائه شد. با پیشرفت زبان طراحی، گوشی‌های سامسونگ به کشورهای بیشتری صادر می‌شد و به‌دست مصرف‌کنندگان بیشتری می‌رسید. اولین گلکسی توانسته بود پایه‌های یک دهه موفقیت برای سامسونگ شود و سری گلکسی را به پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی جهان تبدیل کند.

گلکسی اس ۲ که با اعداد رومی به‌صورت Galaxy S II نوشته می‌شد، به‌قدری فروخت که گوشی‌های سامسونگ را به نمادی فرهنگی تبدیل کرد. با شروع عرضه‌ی گلکسی اس ۳ (Galaxy S III)، سامسونگ بالاخره توانست زبان طراحی یکپارچه و تصور ثابتی از سری گلکسی در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد کند. بعضی از ویژگی‌هایی که سامسونگ در تلفن‌های بعدی خود آورد، مانند حفاظت دربرابر آب، تبدیل به یکی از ملزومات گوشی‌های پرچم‌دار شد و صفحه‌ی بزرگ این سری اندازه‌ی استاندارد گوشی‌های همراه را برای همیشه تغییر داد. بااین‌حال بسیاری از ویژگی‌هایی که به‌کمک سری گلکسی محبوب شدند، هیچ‌وقت در جای دیگری دیده نشد. به‌طورمثال، از قلم سری گلکسی نوت دیگر رقیبان سامسونگ چندان استفاده نکردند. صفحه‌نمایش ۵.۳ اینچی اولین گلکسی نوت با استانداردهای امروزی ممکن است کوچک به‌نظر برسد؛ اما همین ابعاد بزرگ سری نوت بود که دیگر تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند را به‌سمت ساخت گوشی‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر سوق داد. سری نوت برای برخی وبلاگ‌نویسان خنده‌آور بود؛ اما بعد از عرضه به موفقیتی فراموش‌نشدنی برای سامسونگ تبدیل شد.

سال‌ها است که سری گلکسی S سامسونگ در‌حال‌رقابت با اپل برای به‌دست‌آوردن جایگاه اول در فهرست بهترین‌ها است و این رقابت باعث شده نام گلکسی امروز فراتر از تلفن‌ها برود و در تبلت‌ها و ابزارهای پوشیدنی و حتی هدفون‌ها استفاده شود. درحالی‌که منتظر اخباری از سری جدید گلکسی نوت سامسونگ هستیم، جالب خواهد بود که با نگاهی به گذشته، مسیر پیشرفت و حرکت تکاملی گلکسی سامسونگ را مشاهده کنیم.

منبع : androidpolice

چگونه بانس ریت خود را کاهش دهیم؟ ( قسمت دوم )

بدون هیچ مطلب اضافه ای به سراغ هفتمین روش کاهش بانس ریت می رویم:


7- جذب بازدید کنندگان مناسب

Christina Halvorson در کتاب ” استراتژی محتوا برای وب سایت ” نوشته است: محتوای بهتر یعنی کسب و کار بهتر برای شما.


به همین خاطر است که 58 درصد از بازاریابان قصد افزایش بودجه توزیع پرداخت خود را دارند چون آن ها تاثیر محتوای مناسب را بر روی مخاطبان هدف خود دیده اند.


یکی از دلایل بانس ریت بالا این است که شما بازدید کنندگان اشتباه را برای وب سایت خود جذب می کنید.


این یک مشکل اساسی است.

bounce-rate-blog-01.png


اگر استراتژی محتوای شما بازدهی مناسبی در جهت جذب بازدید کننده و افزایش فروش نداشته است ، زمان بهبود فرا رسیده است.


هیچ چیز قدرتمند تر از تولید محتوای کاربردی که مناسب کسب و کار شماست و همچنین استفاده از یک استراتژی محتوا که هر مرحله از چرخه خرید را در نظر بگیرد ، وجود ندارد.


Brian Dean نرخ تبدیل خود را 785 درصد در یک روز افزایش داد ، زیرا او متوجه شد که کتاب الکترونیکی سنتی دیگر برای ساخت یک لیست عظیم موثر نیست.


او استراتژی ” ارتقای محتوا ” را ایجاد کرد که اکنون به عنوان استاندارد بازاریابی شناخته می شود.


طبق تحقیقات صورت گرفته 90 درصد از بازاریابان محتوا اعتقاد دارند که محتوای سفارشی تاثیر مثبتی بر نگرش مخاطبان دارد و روابط را با مشتریان تقویت می کند.


یک اشتباه رایج.....

برای مطالعه ادامه این مطلب کاربردی حتما روی لینک زیر کلیک کنید ...

https://webdaran.com/how-to-reduce-bounce-rate-part2/