دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

سرویس تاکسی هوایی اوبر در نیویورک راه اندازی شد

در هفته ای که گذشت اوبر از سرویس تاکسی هوایی خود به نام Uber Copter رونمایی کرد. این سرویس قرار است مسافران را از طریق هلی کوپتر بین دو نقطه منهتن و فرودگاه جان اف کندی نیویورک جابجا کند و در ادامه در دیگر نقاط آمریکا نیز راه اندازی شود.

سفارش هلی کوپتر از طریق اپلیکیشن اوبر امکان پذیر است و مبلغ کرابه برای هر مسافر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار اعلام شده؛ هلی کوپترهای اوبر بعد از سفارش گذاری مشتری آنها را از منزلشان سوار کرده و طی یک پرواز ۸ دقیقه ای به فرودگاه می رسانند.

سرویس تاکسی هوایی اوبر در کل منطقه جنوبی خیابان هوستون منهتن فراهم است و مسافران هم میتوانند بلافاصله درخواست هلی کوپتر بدهند و هم اینکه از پنج روز قبل درخواست خود را در اپ اوبر ثبت کنند. علاوه بر این به محض رسیدن در فرودگاه، مشتریان میتوانند درخواست یک هلی کوپتر دیگر را ثبت کنند تا بعد از برگشت شان از سفر آنها را از فرودگاه به شهر ببرد.

البته این شرکت هنوز اعلام نکرده که تاکنون چند نفر از سرویس آن (که از روزهای دوشنبه تا جمعه هر هفته ارائه می شود) استفاده کرده اند و صرفا میدانیم که استفاده از تاکسی های هوایی اوبر فقط برای آن دسته از مشتریان گروه پلاتینیوم و الماس میسر است (یعنی افرادی که امتیازشان در اپ اوبر بیشتر از ۲۵۰۰ است). در این سیستم امتیاز دهی کاربر بابت هر بار استفاده از سرویس تاکسی اشتراکی چند مسیره و یا Eats (سرویس تحویل غذای اوبر) یک امتیاز دریافت خواهد کرد و برای هر دلاری که در سرویس لوکس Uber XL خرج می کند هم سه امتیاز می گیرد.

مسافران سرویس تاکسی هوایی اوبر در هر سفر پنج نفر خواهند بود و میتوانند همراه با خود یک کیف دستی و یک کیف لپ تاپ را ببرند.

همزمان با راه اندازی این سرویس شهردار منهتن نیز از آغاز به کار هلی کوپترهای مسافربر ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده که پرواز هلی کوپتر بر فراز این شهر باید ممنوع شود.

همین حالا که این مطلب را می خوانید آسمان منهتن مملو از هلی کوپترهای توریستی است و یکی از رقبای اوبر به نام Blade نیز سرویسی مشابه به Uber Copter را راه اندازی کرده که مسافران را به فرودگاه های محلی همپتونز یا ساحل می برد تا نیازی به سفرهای سه ساعته یا استفاده از قطار برای این منظور نداشته باشند.

منبع : https://www.telegraph.co.uk/news/2019/07/09/uber-launches-helicopter-service-manhattan-jfk-airport/

۱۰ نکته برای طراحی یک لوگوی تأثیرگذار


شما تنها یک شانس دارید تا با لوگوی خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید.  بنابراین با داشتن یک طراحی مناسب و اصولی شانس خود را چند برابر کنید.  
راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار جدید تنها به ارائه‌ی محصولات بدون نقص محدود نمی‌شود. اگر قصد دارید که یک کسب‌و‌کار موفق در بازار داشته باشید باید روی بازاریابی برند خود نیز کار کنید. این روزها و با وجود امکانات جدید ساختن وب‌سایت بسیار ساده شده است. اما باید به یاد داشته باشید که بازاریابی برند با داشتن نام و لوگوی مناسب آغاز می‌شود. مطالعه انجام شده نشان می‌دهند لوگوهایی که از طراحی خوبی برخورداد هستند ۱۳ درصد بیشتر توجه مشتری‌ها را جلب می‌کنند، ۷ درصد بیشتر آن‌ها را به یک برند علاقه‌مند می‌کنند و ۶ درصد شانس معرفی شدن شرکت به‌عنوان یک برند خاص در یک زمینه مشخص را افزایش می‌دهند. درواقع یک لوگوی مناسب و به یاد ماندنی باعث ایجاد رابطه‌ی خوبی میان شرکت شما و مشتری‌هایتان می‌شود و شانس درگیر شدن آن‌ها با برند شما را افزایش می‌دهد.
۱- باید قوی و متعادل باشد
یک لوگو می‌تواند فقط از متن تشکیل شده باشد مانند IBM یا اینکه یک سمبل گرافیکی باشد مانند لوگوی نایک و یا شامل هر ۲ مورد باشد. درواقع لوگو باید بازتابی از شرکت شما، قلب، روح و شخصیت آن باشد.  برای این عنوان سایت دیجی کالا بهترین گزینه است که به درستی می تواند این اصل را در لوگوی خود به شما نشان دهد.برای طراحی چنین لوگویی باید مخاطبان و محصولات یا خدمات خود را همیشه در ذهن داشته باشید. لوگوهایی که ظاهر قوی دارند و متعادل هستند تاثیر بهتری روی مخاطبان خواهند گذاشت زیرای خواندن آن‌ها ساده بوده و در یک محیط شلوغ مانند مراکز خرید تاثیر مثبت‌تری روی دیگران خواهند گذاشت.
۲- باید ساده باشد
سادگی کلید موفقیت است. چاپ و تکثیر کردن یک لوگوی پیچیده سخت است و ممکن است شنوندگان متوجه نکته‌ی آن نشوند. اغلب شرکت‌هایی که موفق هستند مانند اپل، فیسبوک و مک‌دونالد لوگوی ساده‌ای دارند. لوگوی آن‌ها به‌قدری ساده و واضح است که حتی اگر سیاه و سفید هم باشد توسط مخاطبان تشخیص داده می‌شود.
۳- باید به یاد ماندنی باشد
نیازی نیست تا لوگوی شما تعریف دقیقی از کسب‌و‌کارتان باشد. به‌عنوان مثال شرکت‌های خودروسازی از علامت ماشین در لوگوی خود استفاده نمی‌کنند. اگر قصد استفاده از آیکون‌ها را برای طراحی لوگوی خود دارید باید به دنبال تصاویری باشید که حتی بدون نوشتن نام شرکت با مخاطبانتان رابطه برقرار کند. در این صورت می‌توانید از این آیکون به‌تنهایی در بسته‌بندی و برچسب‌ محصولات استفاده کنید. این اصل در طراحی سایت برای شرکت بسیار مهم است چرا که شما باید در ذهن مخاطب خود بمانید که همیشه به شما مراجعه کنند .لوگوی معروف نایک در سال ۱۹۷۱ توسط کارولین دیویدسون یک دانشجوی طراحی خلق شد. این لوگو از بال الهه‌ی پیروزی یونان ‌به نام نایک الهام گرفته شده است و نشان دهنده‌ی سرعت، ظرافت و قهرمانی است. یا به‌عنوان مثال در لوگوی برند آمازون یک فلش از a به z کشیده شده است و این یعنی در این فروشگاه اینترنتی هر چیزی که بخواهید را می‌توانید پیدا کنید.
۴- باید انعطاف‌پذیر باشد
یک لوگوی مناسب باید از روی یک بیلبورد تبلیغاتی در فاصله‌ی چند کیلومتری یا یک کارت ویزیت با ابعاد چند سانتی‌متر قابل شناسایی باشد. همچنین باید روی بروشورها، تیشرت‌های تبلیغاتی و دیگر محصولات بازاریابی نمای خوبی داشته باشد. یک لوگوی خوب باید ظاهر خوبی با رنگ‌های مختلف داشته باشد و در پیش‌زمینه‌های تیره، روشن یا حتی رنگی‌رنگی مناسب به نظر برسد.
۵- از رنگ‌های مناسب استفاده کنید
اگر می‌خواهید لوگوی رنگی داشته باشید باید روان‌شناسی رنگ‌ها را در طراحی آن مد نظر داشته باشد. به این دقت کنید که آیا رنگ‌های شما احساس قدرت را به مخاطبان منتقل می‌کنند یا اینکه باعث حواس‌پرتی می‌شوند. به‌عنوان مثال رنگ آبی نشان دهنده‌ی اعتماد، وفاداری و طراوت است. اگر دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که رنگ آبی در سیستم‌های مالی و بانکداری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ سبز نمایانگر زندگی، طبیعت، پاکی و حتی نشان‌دهنده‌ی محصولات ارگانیک است.
همچنین سعی کنید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که روی پیش‌زمینه‌ی سفید و مشکی خودشان را بهتر نشان دهند زیرا لوگوها معمولا روی کاغذهای سفید یا مشکی چاپ می‌شوند. به لوگو نی نی سایت نگاهی بیندازید با لطافت تمام مهر مادری را در لوگو خود طراحی کرده اند و توانسته اند به موفقیت برسند.
از پیچیدگی اجتناب کنید. به‌عنوان مثال اگرچه لوگوهای شیب‌دار در کامپیوتر بهتر به نظر می‌رسند اما مصارف آن در آینده و روی لوازمی مانند سربرگ و کارت ویزیت را نیز در نظر داشته باشد. قبل از اینکه از بیش از ۳ رنگ در لوگوی خود استفاده کنید بهتر است که دوباره در مورد همه چیز خوب فکر کنید. رنگ‌های اضافه قیمت تولید محصولات را بالا می‌برد و شناسایی آن‌ها را توسط مشتری سخت می‌کند. گر قصد گسترش کسب‌و‌کار خود را دارید باید تفاوت‌های فرهنگی در جوامع مختلف را در نظر بگیرید. معنی رنگ‌ها و برخی از اشکال خاص در فرهنگ‌های مختلف تعابیر متفاوتی دارند.
۶- لوگو نباید به زمان وابسته باشد
استفاده کردن از ترندها یا چیزهایی که در مقطعی از زمان مورد توجه قرار می‌گیرند خوب است اما با گذشت زمان از میزان محبوبیت آن‌ها کاسته می‌شود. یک لوگوی خوب نباید به زمان وابستگی داشته باشد. هرچقدر وابستگی یک لوگو به زمان کمتر باشد ماندگاری آن در ذهن مردم بیشتر خواهد شد.
۷- باید خاص باشد
با متنوع شدن فونت‌ها و میلیون‌ها رنگی که از ترکیب شدن با یکدیگر به دست می‌آیند طراحی یک لوگوی خاص زمان‌بر بوده و به صبوری احتیاج دارد. لوگوی شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که جایگاه خودش را در میان دیگر لوگوهای محبوب پیدا کند. اگر در این زمینه دچار سردرگمی شدید این لینک https://webdaran.com/send-requset-form/ به شما کمک شایانی می کند. هرگز از لوگوهای شناخته شده مانند نایک در طراحی‌های خود استفاده نکنید. دیدن یک لوگوی جهانی و معروف باعث از بین رفتن اعتماد مشتری‌ها به برند شما می‌شود.
۸- باید تایپوگرافی قوی داشته باشد
تایپوگرافی یا حروفچینی در طراحی لوگو بسیار مهم است. فونت‌های انگلیسی قدیمی مظهر قدرت هستند اما خواندن آن‌ها دشوار است مخصوصا زمانی که در ابعاد کوچک نوشته می‌شوند. فونت‌های San-serif تمیز بوده و احساس باز بودن و جذابیت را به مخاطبان منتقل می‌کنند. استفاده از تایپوگرافی‌های مناسب نیازمند مهارت است بنابراین فونت‌هایی را انتخاب کنید که پیام برند شما را بهتر به مشتری‌ها منتقل می‌کنند.
۹- باید معنی برند شما را داشته باشد
لوگوی شما باید پیام برندتان را بازگو کند. برندهای معروف دنیا به دلیل لوگویشان محبوب نشده اند بلکه لوگوها به دلیل پیامی که به مخاطبان منتقل می‌کنند مورد توجه قرار می‌گیرند. بنابراین قبل از طراحی لوگو به این موضوع توجه کنید و نظر دیگران را نیز در این رابطه جویا شوید. سایت خبرنگاران جوان را می توان جزء برترین لوگو های ایران دانست که تمامی نکات را رعایت کرده است .گاهی اوقات دیگران متوجه نکته‌هایی می‌شوند که هرگز به ذهن شما خطور نکرده‌اند. البته بسیاری از شرکت‌ها میلیون‌ها دلار برای تبلیغات خود هزینه کرده‌اند تا توانسته‌اند به این میزان محبوبیت در سطح جهانی برسند.
۱۰- باید از طراحی وکتور استفاده کنید
چه طراحی لوگوی خود را به دوستتان سپرده باشد یا برای انجام این کار طراحان حرفه‌ای را استخدام کرده باشید باید از آن‌ها بخواهید تا لوگوی شما را به صورت وکتور طراحی کنند. وکتور دیزاین نوعی طراحی است که توسط نرم‌افزارهای فتوشاپ یا ایلاستریتور و توسط بردار و دیگر اشکال ریاضی انجام می‌شود. چنین طراحی‌هایی در آینده دست شما را برای اعمال تغییرات کوچک در اندازه و مدل طراحی باز می‌گذارند.

شایعه؛ تاریخ انتشار The Last of Us Part II لو رفت

بدون شک The Last of Us Part II یکی از مورد انتظارترین عناوین انحصاری پلی‌استیشن 4 است که هنوز در دست توسعه قرار دارد. شایعه جدیدی منتشر شده که به عرضه بازی در فوریه 2020 اشاهر دارد. منبع این شایعه ظاهرا تا حدودی قابل اعتماد بوده و حتی اشاره کرده این بازی شامل چهار نسخه خواهد بود، Standard، Special، Collector’s و Ellie.

این منبع قبلا نیز تاریخ انتشار Death Stranding دیگر انحصاری بزرگ پلی‌استیشن 4 را لو داده بود که قرار است در نوامبر امسال عرضه شود. البته که چنین موضوعی فعلا در حد شایعه است اما Jason Schreier از Kotaku نیز قبلا گفته بود که احتمال دارد The Last of Us Part II در فوریه 2020 عرضه شود.

مدتی طول می‌کشد تا سونی چنین موضوعی را تایید کند اما اگر درست باشد، گیمرها نیمه اول سال را حماسی آغاز خواهند کرد. همین حالا نیز قرار است بازی‌های بزرگی مانند Final Fantasy VII Remake، Watch Dogs: Legion، Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2، Dying Light 2، Wasteland 3، Cyberpunk 2077 و Marvel’s Avengers در فصل‌های اول و دوم سال 2020 منتشر شوند.

شاید بد نباشد که اشاره کنیم چنین تاریخ انتشار زودی کمی برای بازی‌های Naughty Dog عجیب است، آنها معمولا بازی‌های خود را در مِی/ژوئن یا اکتبر/نوامبر عرضه می‌کنند. فارغ از ماه انتشار The Last of Us Part II می‌تواند فروش فوق العاده‌ای را تجربه کند و سونی نیز قبلا فوریه/مارس را با بازی موفق دیگری یعنی Horizon: Zero Dawn آزمایش کرده است.

منبع : https://www.thelastofus.playstation.com/

انتشار تصویری از دستبند هوشمند آنر Band 5

تصویری از دستبند هوشمند آنر Band 5 در اختیار رسانه ها قرار گرفت. احتمال معرفی این محصول همزمان با گوشی آنر 9X وجود دارد.


در سپتامبر سال گذشته میلادی شاهد معرفی دستبند هوشمند آنر بند 4 بودیم. به نظر می رسد محصول جایگزین این دستبند با نام آنر بند 5 از راه می رسد. به تازگی مدیر عامل این شرکت، تصویری از این محصول را در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده است. بر اساس این تصویر، آنر Band 5 دارای طراحی مشابه با نسل قبلی خود است. این دستگاه به نمایشگر رنگی مجهز شده که انتظار می رود از نوع AMOLED باشد. در زیر این صفحه نمایش یک دکمه دایره ای به چشم می خورد.

این دستبند هوشمند مانند نسل گذشته خود قادر به اندازه گیری ضربان قلب است. علاوه بر این ویژگی، آنر Band 5 می تواند میزان اکسیژن خون را اندازه گیری کرده و وجود مشکل در آن را به کاربر گوشزد کند. این محصول مانند اکثر دستبندهای هوشمند موجود در بازار، قادر به ردیابی خواب است.

آقای Zhao اطلاعاتی در رابطه با زمان معرفی این دستبند منتشر نکرده است. نسل قبلی این محصول همزمان با معرفی آنر 8X از راه رسید و با توجه به این موضوع، احتمال رونمایی از آنر بند 5 همزمان با آنر 9X وجود دارد. این گوشی هوشمند در تاریخ 23 جولای در معرض دید عموم قرار می گیرد (رونمایی از آنر 9X در تاریخ 23 جولای).

بر اساس اطلاعاتی که تا به امروز از این گوشی هوشمند در اختیار رسانه ها قرار گرفته، آنر برای آن دوربین سلفی پاپ آپ در نظر می گیرد (گوشی آنر 9X به دوربین سلفی پاپ آپ مجهز می شود). این سبک طراحی مانع از ایجاد برش و یا حفره درون صفحه نمایش می شود و همچنین افزایش نسبت نمایشگر به بدنه را در پی دارد.

منبع: gsmarena

چگونه سرعت سایت خود را افزایش دهیم؟

بالا بردن سرعت سایت نکته قابل توجهی است زیرا در طی تحقیقات انجام شده ۴۰ درصد از مردم اگر بارگذاری وب سایت شما بیش از سه ثانیه طول بکشد وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

افزایش زمان بارگذاری یک وب سایت بین ٢ تا ١٠ ثانیه ، رها کردن وب سایت توسط کاربران را ٣٨% افزایش می دهد.طی دوره های اوج ترافیک بیش از ٧٥% کاربران ، وب سایتی که با تاخیر بارگذاری می شود را رها کرده و به وب سایت رقیب خواهند رفت.تحقیقات زیادی در مورد تاثیر سرعت بارگذاری وب سایت منتشر شده است.

تحقیق انجام شده توسط گروه تحقیقاتی Aberdeen به این نتیجه رسید که ١ ثانیه تأخیر در بارگذاری وب سایت نتیجه ای برابر با ٧% کاهش در گفت و گوها ، ١١% کاهش در نمایش دادن صفحه وب سایت و ١٦% کاهش در رضایت مشتری به همراه خواهد داشت.همچنین مهم است که مدنظر داشته باشیم که امروزه سرعت وب سایت یکی از فاکتور های اصلی در رتبه دهی گوگل است.

روش های افزایش سرعت سایت

اطمینان از هاستاین موضوع تاثیر زیادی بر روی وب سایت شما می گذارد.به تحقیق صورت گرفته زیر دقت کنید.
در مقاله ای برای مجله Smashing توضیح داده می شود که یک هاست خوب چه تأثیر زیادی بر سرعت وب سایت می گذارد.
طی این تحقیق دو سرویس گیرنده با وب سایت های یکسان اما یکی هاست معتبر و دیگری هاستی ارزان و نامعتبر، اختلاف زیادی درسرعت وب سایت خود مشاهده می کردند.
اختلاف بارگذاری در یکی از آنها ٧ میلی ثانیه و در دیگری ٢٥٠ میلی ثانیه حساب شد!
در کش مرورگر ذخیره سازی کنید....

برای مطالعه کامل این مطلب حتما روی لینک زیر کلیک کنید....

https://webdaran.com/how-to-increase-the-speed-of-the-site/