دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

تبلیغ در گوگل ادوردز، سئو و رپورتاژ : معجزه های تبلیغات

آغاز یک رقابت جدید بین کسب و کارها

محبوبیت بالای اینترنت باعث شده امروزه بسیاری از کسب و کارها فعالیت تجاری خود را به واسطه این رسانه گسترش دهند. از طرف دیگر، کاربران اینترنت هم به دلیل ورود شرکت های معتبر به این عرصه، کم کم اعتماد بیشتری به اینترنت پیدا کرده اند و حاضر به خرج کردن پول خود به صورت آنلاین شده اند. وقتی هم که رقابت زیاد باشد.

طبیعتاً نیاز بیشتری به روش های تبلیغاتی موثر احساس می شود. و چیزی که شاید در ایران هنوز جایش خیلی پر نشده باشد، وجود آموزش های درست در زمینه روش های موثر تبلیغات اینترنتی است. به همین منظور، تصمیم گرفتیم سه روش موثر برای تبلیغات اینترنتی و جذب مخاطبان بیشتر را به شما معرفی نماییم.

1.تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز

تبلیغ در گوگل یا گوگل ادوردز، سرویس آنلاین تبلیغاتی است که توسط گوگل راه اندازی شده است. این سرویس تبلیغات اینترنتی، به کسب و کارها اجازه می دهد تا با پرداخت یک هزینه مناسب، وب سایت خود را در بین نتایج اصلی جستجوهای مرتبط نمایش دهند. اگر شما نیز در دنیای وب گشت و گذاری کرده باشید تقریبا روی اکثر کلمات کلیدی ادورز را مشاهده می کنید و سایت های بزرگی مثل دیوار نیز از این قابلیت استفاده می کنند. سرویس تبلیغات گوگل، محبوبیتی باورنکردنی در جهان دارد. در واقع، 90% از درآمد 60 میلیارد دلاری گوگل در سال 2012، از طریق همین سیستم گوگل ادوردز بوده است. مطمئناً که اگر تبلیغ درگوگل واقعاً موثر نبود، هیچوقت چنین محبوبیتی را کسب نمی کرد.

تبلیغ در گوگل چگونه کار می کند؟

همانطور که در تصویر زیر می بینید، تبلیغات گوگل معمولاً در بالای صفحه نتایج (و همینطور انتهای آن) به نمایش در می آید و با برچسب ad از نتایج طبیعی جدا می شود.

پس زمانی که شما در گوگل ادوردز مبلغی را شارژ کرده و یک یا چند کلمه کلیدی را برایش تعیین می کنید، تبلیغ شما در جایگاه های مخصوص تبلیغ نمایش داده می شود. اما اینکه جایگاهش در بین تبلیغ ها کجاست، بستگی به میزان رقابت در کسب و کار شما دارد. هر چقدر رقابت در یک کلمه بیشتر باشد، برای جایگاه های بالاتر، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
البته فقط هزینه مطرح نیست، بلکه کیفیت تبلیغ شما مهم است. هر چقدر کیفیت تبلیغ شما بیشتر باشد، گوگل حاضر است بیشتر و در جایگاه های بالاتر آن را نمایش دهد. این یعنی ممکن است شما، مبلغی کمتر از رقبای خود بپردازید، اما به خاطر کیفیت بالاتر تبلیغ تان، جایگاه بهتری نسبت به آنها داشته باشید. سایت هایی مثل دیجی کالا با استفاده از این قابلیت خود را به کاربران معرفی کردند و سپس با رعایت اصول سئو دیگر جایگاه خود را از دست ندادند.
حال بیایید برای آشنایی بیشتر با ادوردز، به بررسی یک مثال بپردازیم. کلمه طراحی سایت را در نظر بگیرید. در کلمه طراحی سایت، آنقدر رقابت زیاد است که برای حضور در نتایج اول، شما باید رقمی بیشتر از 1 دلار بابت هر کلیک پرداخت کنید و برای حضور در صفحه اصلی، احتمالاً هزینه هر کلیک شما، 30 سنت خواهد بود.

این هزینه شاید در ابتدا زیاد باشد. اما شما دو راه ساده برای کاهش هزینه دارید. یکی اینکه در کلمات مرتبط دیگر با هزینه کمتر، مثل ساخت سایت و ایجاد سایت، تبلیغ بدهید. یکی هم اینکه آنقدر متن تبلیغ و صفحه فرود سایت خود را بهینه کنید که هزینه تبلیغ شما تا جای ممکن کاهش یابد.

2.سئو و بهینه سازی وب سایت

در سوی دیگر معادله گوگل، گزینه سئو و بهینه سازی وب سایت وجود دارد. سئو به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو است و شامل تمام کارهایی است که شما انجام می دهید تا بتوانید رتبه های بهتری را در نتایج طبیعی کسب کنید. یعنی زمانی که کاربر یک جستجوی مرتبط با کار شما را انجام داد، شما را در بین نتایج اول ببینید.

سئو و بهینه سازی سایت در مجموع شامل دو بخش است:

سئو و بهینه سازی داخلی وب سایت: که یعنی شما صفحات سایت خود را ویرایش می دهد تا از کیفیت بیشتری برخوردار باشند و نیاز کاربران را بهتر برآورده کنند. بدین ترتیب، گوگل شما را به عنوان یک منبع خود می شناسد و در نتیجه، با اعتماد بیشتری شما را در بین نتایج بالا نمایش می دهد. انجام تمامی نکات سئو نیازمند دانش و تجربه کافی در این زمینه است و اگر در این زمینه علم کافی ندارید به شما پیشنهاد می کنیم هیچگاه اقدام به انجام کاری نکنید چرا که اولین قدم اشتباه شما آخرین قدم است ، شما می توانید با مشاهده تعرفه سئو سایت یکی از پکیج های خود را انتخاب کنید و منتظر موفقیت نمانید. داخلی شامل موارد بسیاری است:بهینه سازی متن صفحات با توجه به کلمات کلیدی، بهینه سازی سایت برای گوشی و تبلت، بهینه سازی کدهای وب سایت، ایجاد لینک های داخلی، تولید محتوا و ...

سئو و بهینه سازی خارجی وب سایت: که یعنی شما باید از وب سایت های خوب، معتبر و مرتبط به خود، لینک بگیرید. وقتی یک وب سایت دیگر، کاربر خودش را به سمت وب سایت شما هدایت می کند، گوگل این موضوع را به منزله اعتماد آن وب سایت به شما می بیند و در نتیجه، شما را به عنوان یک منبع خوب می شناسد. بنابراین هر چقدر که لینک هایی که به سمت شما داده می شود، بیشتر باشد، شانس شما هم برای رتبه های بالای گوگل بیشتر است.

دقت کنید که سئو و بهینه سازی وب سایت، بر خلاف تبلیغات گوگل، یک فرآیند طولانی مدت است و حداقل 3 ماه زمان لازم است تا بتوانید نتیجه آن را به خوبی مشاهده کنید. بنابراین پیشنهاد ما این است که همراه با آن، یک استراتژی زودبازده تبلیغاتی همچون تبلیغات گوگل را نیز برای خود در نظر گیرید. سایت های بزرگ مثل طرفداری در ابتدا با گرفتن گوگل ادورز و سپس با تلاش بر روی اصول سئو به موفقیت رسیدند.

در نهایت، باید این موضوع را به شما خاطرنشان کنم که سئو وب سایت امری است که نیاز به زمان و هزینه دارد. در واقع، اگر این کار با تخصص و مهارت کافی انجام نشود، نه تنها مفید نیست، بلکه تاثیری منفی در جایگاه وب سایت شما خواهد داشت که به سادگی نمی توانید آن را از بین ببرید. بنابراین پیشنهاد می کنیم که قبل از هر کاری، حتماً کمی در مورد سئو و بهینه سازی اطلاعات کسب کنید تا بتوانید یک تصمیم آگاهانه بگیرید.

3.رپورتاژ خبری

آخرین راهکاری که قصد داریم با شما به اشتراک بگذاریم، رپورتاژ خبری است. می پرسید منظور از رپورتاژ خبری چیست؟ خب ساده است، رپورتاژ خبری یک مقاله برای آموزش یا معرفی محصول و خدماتتان است که می نویسید و در وب سایت های پربازدید و با اعتبار بالا منتشر می کنید.
اما اینکار چه فایده ای دارد؟ خب ساده است... در درجه اول شما مشغول معرفی خود و خدماتتان به مشتری هستید. منتها، بر خلاف سایر روش های تبلیغاتی، شانس این را دارید که کامل در مورد کار خود صحبت کنید و به جزئیات و مزایای آن بپردازید. در واقع، نوشتن یک مقاله به مخاطب کمک می کند تا بهتر با شما آشنا شود و اعتماد بیشتری به شما کند. به خصوص اگر که مطلب شما واقعاً مفید باشد و در سایت پربازید و حتی مرتبطی منتشر شود. اگر در زمینه رپورتاژ خبری آگاهی کافی ندارید این لینک https://webdaran.com/send-requset-form/ به شما کمک می کند تا در سایت های معتبر رپورتاز خود را درج کنید و نتیجه آن را مشاهده بفرمایید.

اما این تنها مزیت رپورتاژ خبری نیست. رپورتاژ خبری یک مزیت بزرگ دیگر هم برای شما دارد و آن چیزی نیست جز لینک سازی. در واقع، از طریق رپورتاژ خبری شما می توانید از سایت های مرتبط و معتبر، برای خود لینک بگیرید و به اعتبار خود بیفزایید. اغلب سایت ها مانند ستاره با این قابلیت محبوبیت خود را افزایش دادند. به این ترتیب، گوگل نیز شما را به عنوان یک منبع معتبرتر خواهد شناخت و شما را در نتایج بالاتری نمایش خواهد داد.



آغاز طرح عدم نمایش تعداد لایک پست های فیسبوک در کشور استرالیا

فیسبوک اخیرا مشابه اینستاگرام اعلام کرده که قصد پنهان کردن تعداد لایک های پست و کامنت های آن را برای دنبال کنندگان هر کاربر دارد.

فیسبوک پیش از این ادعا کرده بود که قصد آزمایش پنهان کردن تعداد لایک های هر پست برای دوستان یک کاربر را دارد. مهندسی معکوس انجام شده توسط کارشناسان فیسبوک اکنون اجازه داده که مشخص شود این اقدام در حال اجرا در برنامه اندروید فیسبوک نیز بوده و اکنون به نظر می رسد افراد بیشتری (حداقل در استرالیا) مشمول این قانون جدید فیسبوک شده اند.

یکی از سخنرانان فیسبوک طی مصاحبه ای با TechCrunch ادعا کرده که فیسبوک مشغول آزمایش کردن این موضوع در دامنه ای محدود است. این آزمایش شامل پنهان کردن تعداد عکس العمل ها، لایک ها و تعداد دیده شدن ویدیوها برای عموم است. صاحب هر پست کماکان می تواند تعداد لایک ها و عکس العمل ها نسبت به پست خود را مشاهده کند.

هدف از این اقدام آن است که کاربران با گذاشتن هر پست، خود را با دیگران مقایسه نکنند. به نظر می رسد این تغییر قرار است در کشورهای دیگر نیز رخ دهد؛ با این حال زمان آن هنوز مشخص نیست. این موضوع بستگی به موفقیت یا عدم موفقیت تست اولیه این تغییر دارد.

این طرح آزمایشی مشابه اقدامی است که اینستاگرام نیز خبر از انجام آن در ماه آوریل امسال داده بود. اینستاگرام قصد داشت تعداد لایک های هر پست را برای دنبال کنندگان صاحب پست مخفی کند. هدف از این آزمایش نیز برقراری ارتباط سالم تر میان افراد واقعی و برندها بود.

این تغییر نیز مشابه تغییر اینستاگرام، نام لایک کننده یک دوست کاربر را نشان داده و نام بقیه را مخفی می کند. شمار کامنت ها نیز طی این تغییر مخفی خواهد شد. برای دیدن واکنش کاربران و نحوه عملکرد این تغییر بهتر است فعلا باید منتظر بود.

منبع : https://www.neowin.net/news/facebook-starts-hiding-number-of-reactions-in-australia/

عینک واقعیت افزوده فیس بوک نقشه جهان را به تصویر می کشد

مقامات فیس بوک به تازگی اعلام کرده اند که در حال ساخت یک عینک واقعیت افزوده جدید هستند. این عینک نقشه های جهان را به صورت سه بعدی نشان می دهد.


به نظر می رسد که شرکت فیس بوک در حال ساخت عینک واقعیت افزوده است. این کمپانی آمریکایی، پروژه ای به نام Live Maps را آغاز کرده که امکان ساخت نقشه های سه بعدی از جهان را فراهم می آورد. اندرو باسورث، رییس واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیس بوک در کنفرانس توسعه دهندگان اکولوس کانکت امروز گفته که این شرکت دارای چند نمونه آزمایشی از عینک های واقعیت افزوده است. با این وجود باسورث به جزییات دقیقی درباره آن ها اشاره نکرد.

فیس بوک پروژه Live Maps را بسیار آرمانی توصیف کرده است. با توجه به ویدیوی پخش شده در این باره، می توان گفت که Maps Live در واقع نمایش چند لایه ای از جهان را با استفاده از داده های انبوه، نقشه های معمولی و فیلم های گرفته شده از طریق گوشی ها و عینک های واقعیت افزوده، به وجود می آورد. به علاوه در این ویدیو، قابلیت هایی نظیر دریافت اطلاع رسانی ها در هوا، تشخیص اشیا با برچسب آن ها، یا حتی نمایش یک آواتار هولوگرافیک در کنار افراد واقعی، به چشم می خورد.

هنوز به طور واضح مشخص نشده که فیس بوک چگونه قرار است در حین جمع آوری داده ها، از حریم شخصی افراد محافظت کند. هرچند که فیس بوک در این زمینه تبحر چندانی ندارد. همانطور که می دانید، سیستم Street View گوگل که داده های مربوط به دنیای فیزیکی را جمع آوری می کند نیز بارها به واسطه شکایات متعدد درباره نقض حریم شخصی با مسائل قانونی مواجه شده است.

با اینکه کمپانی های دیگری مانند مایکروسافت (Magic Leap) و گوگل، ایده های مشابهی را ارائه داده اند، اما فیس بوک توانسته با کمک سیستم AR Spark خود، موجب بهبود و پیشرفت چشمگیر واقعیت افزوده مبتنی بر گوشی همراه شود. این کمپانی به دفعات به ساخت عینک واقعیت افزوده اشاره کرده است. ناگفته نماند که از هفته پیش شایعاتی نیز مبنی بر همکاری این شرکت با گروه عینک سازی ری-بن شنیده می شود.

منبع : https://www.theverge.com/2019/9/25/20883706/facebook-ar-glasses-prototypes-live-maps-announce-oc6

بازاریابی محتوا ( Content Marketing ) چیست؟

content marketing چیست؟

موسسه بازاریابی محتوا ( content marketing institute ) که یک منبع آنلاین برای اطلاعات در مورد هر چیزی مرتبط با بازاریابی محتوا است، بازاریابی محتوا را اینگونه تعریف می کند:بازاریابی محتوا ( content marketing ) یک روش بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مداوم برای جذب و دستیابی به مخاطبان هدف است و هدف از آن هدایت سود بیشتر از طرف مشتری است.

کلمه کلیدی در اینجا “ارزشمند” است، این کلمه ای است که می تواند این تعریف را از هر نوع تعریف دیگر اعم از تبلیغاتی یا بازاریابی، متمایز کنید.استراتژی بازاریابی محتوا هنگامی درست است که هنگامی که کاربران آن را جستجو کردند، آن را به کارگیری کنند به جای اینکه از آن پرهیز کنند.VW’s 2014 یک بازی روز تجاری است، اما چه چیزی باعث شده است که در یوتوب 18 میلیون بازدید کننده داشته باشد، تبلیغ؟ یا بازاریابی محتوا؟

پاسخ این است که هردو!

این بستگی به نحوه دریافت هر فردی است که در معرض آن قرار دارد.این موضوع در مورد هر بازاریابی محتوایی که ایجاد می کنید، صدق می کند و بستگی به این دارد که برای دریافت کننده مفید بوده است یا خیر.البته هدف این است که تا آنجا که ممکن است برای مخاطبان هدف خود ارزش بیشتری را از بازاریابی محتوا ارائه دهید.در این مرحله و با وجود این تعریف و توضیحات احتمالا هنوز هم نمی دانید بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟

در ادامه با در نظر گرفتن چند نمونه می توانیم به درک بهتری برسیم.

پنج نمونه بازاریابی محتوا

به همان اندازه که محتوا وجود دارد، روش های بازاریابی محتوا هم وجود دارد.

هدف ما در این مقاله این است که بازاریابی محتوا را به شما معرفی کنیم و به شما کمک کنیم مانند یک بازاریاب محتوا فکر کنید تا بتوانید فرصت های اطراف خود را ببینید.در ادامه پنج مثال وجود دارد به ذهن شما کمک می کند تا موضوع را بهتر درک کنید:

· اینفوگرافیک

این ها عموما طولانی هستند، گرافیک های عمودی که شامل آمار، نمودارها، گراف ها و سایر اطلاعات هستند.اگر به دنبال نمونه های بیشتری هستید در اینجا 197 ایتفوگرافی با موضوع بازاریابی محتوا توسط Michael Schmitz، رئیس آزمایشگاه محتوا در Publicis مونیخ، ارائه شده است.ایفوگرافیک می تواند در این زمینه موثر باشد و اگر خوب باشد می توان آن را سال ها در رسانه های اجتماعی منتقل کرد و در وب سایت ها قرار داد.

برای مثال در نمونه خارجی شما می توانید با استخدام پیمانکار در سایتی مانند oDesk، یک اینفوگرافیک حرفه ای طراحی کنید.

جالب است بدانید در خارج از ایران یک طراحی اینفوگرافیک مناسب، معمولا حداقل برای شما 1000 دلار هزینه در پی خواهد داشت، البته این در حالت معمولی است ولی اگر به دنبال استخدام پیمانکار یا آژانس هستید که شامل استراتژی، برنامه ریزی، تحقیق و طراحی است، می تواند تا چندین هزار دلار هزینه در پی داشته باشد.

همچنین موضوع تبلیغ اینفوگرافیگ برای وبلاگ نویسان و رسانه ها نیز وجود دارد و یا می توانید صفحه ای را در Pinterest ایجاد کنید و اینفوگرافیک ها را در موضوع مربوط به شغل خود تنظیم کنید.این نوعی از بازاریابی محتوا است که به جز وقت شما، هزینه دیگری برای شما ندارد، در ضمن این روش برای مایکل هم موثر بود.

برای مطالعه کامل این مطلب و آموزش انواع دیجیتال مارکتینگ روی لینک زیر کلیک کنید ...

https://webdaran.com/what-is-content-marketing/

لوگوی جدید یاهو معرفی شد

لوگوی جدید یاهو از راه رسید. این لوگوی جدید توسط Pentagram طراحی شده است. حرف Y و علامت ! در این لوگو دارای زاویه 22.5 درجه هستند.


یاهو برخلاف گذشته محبوبیت بالایی ندارد؛ با این حال همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. امروز لوگوی یاهو تغییر کرد و بازطراحی شد. یاهو با لوگوی جدید خود قصد دارد به کاربران این موضوع را گوشزد کند که همچنان در حال فعالیت است. این لوگوی جدید توسط Pentagram طراحی شده، شرکتی که برای طراحی لوگوی Citibank شناخته شده است.

 

لوگوی یاهو از سال 2013 و همزمان با شروع مدیریت مریسا میر تغییرات زیادی را تجربه نکرده بود. در لوگوی جدید شاهد استفاده از زاویه برای حرف Y و علامت ! هستیم. بر اساس اعلام Pentagram، این دو با زاویه 22.5 درجه طراحی شده اند. یاهو پس از یک دهه کاهش محبوبیت، در سال 2012 با انتخاب مدیر عامل جدید و خرید چندین شرکت مانند Tumblr و Flicker سعی کرد دوباره به چرخه رقابت بازگردد. این شرکت پس از عدم موفقیت به اپراتور ورایزن فروخته شد.

یاهو همزمان با معرفی لوگوی جدید خود، از نسخه بروز شده اپلیکیشن یاهو میل نیز رونمایی کرد. در سال 2013 شاهد هک شدن 3 میلیارد حساب ایمیل یاهو بودیم، بنابراین محبوبیت آن با کاهش روبه‌رو شده است. باید دید کاربران نسبت به لوگوی جدید این شرکت و نسخه بروز شده اپلیکیشن ایمیل آن چه واکنشی از خود نشان می دهند. شاید ورایزن بتواند دوباره این شرکت را به روزهای اوج بازگرداند.

منبع : https://www.theverge.com/2019/9/23/20879814/yahoo-new-logo-endless-slide-irrelevance-pentagram