دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات مربوط به بازاریابی آنلاین

کرال باجت ( crawl budget ) چیست؟

کرال باجت  ( crawl budget ) تعداد صفحاتی است که ربات گوگل ( Googlebot ) یک بار و در یک دوره زمانی معین ( روزانه ) از یک وب سایت ، ردیابی می کند. (  یعنی روزی یکبار )


و حالا سوالی که پیش می آید این است که چرا کرال باجت بر روی سئو تاثیر گذار است؟


رابطه crawl budget و SEO

ارتباط مستقیمی بین تعداد دفعات پیمایش شدن یک صفحه توسط گوگل و تعداد نمایش هایی که آن صفحه دریافت می کند ، وجود دارد.


صفحاتی که بیشتر پیمایش می شوند، اغلب در نتایج جستجو بیشتر دیده می شوند.


اگر گوگل یک صفحه را فهرست  نکند ، برای هیچ چیزی در آن صفحه رتبه بندی انجام نمی شود.


و همانطور که می دانید رتبه بندی صفحات یا پیج رنکینگ در سایت گوگل و در نتیجه برای وب سایت شما بسیار مهم است.


نظارت بر کرال باجت سایت

سرچ کنسول گوگل ترکیبی از مقادیر crawl stat را برای بازدیدکنندگان از همه ربات های گوگل ارائه می دهد.


در اطلاعات ارائه شده توسط OnCrawl مشاهده شد که علاوه بر 12 ربات رسمی ، یک ربات دیگر هم با نام Google AMP وجود دارد.


این ربات اطلاعات همه URL ها را نظیر JavaScript، CSS و URL های فونت و عکس ، برای همه ربات ها در بر می گیرد.


به دلیل متفاوت بودن رفتار ربات ها، مقادیر داده شده به طور میانگین ارائه می شوند ، برای مثال از آنجایی که ربات های AdSense و موبایل برخلاف ربات Googlebot گینی بین زمان های بارگذاری تقریبی و زمان های بارگذاری کامل هستند.


 ذکر چند مشکل در رابطه با کرال باجت که توجه شما را جلب می کند:....

برای مطالعه کامل درباره کرال باجت حتما روی لینک زیر کلیک کنید.!!@@!!@@!!@@!!

https://webdaran.com/what-is-crawl-budget/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.